1844 محل رای‌دهی در کدام ولایت‌ها بازشماری می‌شود؟

1844 محل رای‌دهی در کدام ولایت‌ها بازشماری می‌شود؟

اطلاعات روز: کمیسیون‌های ولایتی کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی براساس «شکایات وارده و مستندات موجود» فیصله کرده‌اند تا یک‌هزار و 844 محل رای‌دهی در ده ولایت بازشماری شوند. این تصمیم کمیسیون‌های ولایتی کمیسیون رسیدگی به شکایات براساس مواد 30، 86 و 94 قانون انتخابات و لایحه رسیدگی به امور قرنطین، شمارش مجدد و ابطال آرا گرفته شده است.

یافته‌های روزنامه اطلاعات روز نشان می‌دهد که این محلات رای‌دهی در ولایت‌های غور، سمنگان، پروان، نیمروز، تخار، پکتیا، زابل، بامیان، سرپل و ننگرهار قرار دارند. بیش‌ترین محلات مشخص‌شده برای بازشماری در ولایت‌های غور، پکتیا و ننگرهار موقعیت دارد.

براساس یافته‌های اطلاعات روز، محلات رای‌دهی که در ولایت غور باید بازشماری شوند در ولسوالی‌های دولت‌یار، فیروزکوه، تیوره و شهرک موقعیت دارند. در ولایت سمنگان نیز چهار محل رای‌دهی در ولسوالی‌های روی دو آب، فیروز نخچیر و شهر ایبک برای بازشماری معرفی شده است.

در ولایت پروان نیز محلاتی برای بازشماری مشخص شده است، در ولسوالی‌های سیاگرد، شیخ علی، بگرام، شینواری، سرخ پارسا، سیدخیل، مرکز و ناحیه اول قرار دارد. در ولایت نیمروز نیز محلات مشخص‌شده در ولسوالی‌های دلارام و خاشرود موقعیت دارند. براساس جدولی که برای بازشماری تهیه شده است، چندین محل رای‌دهی در ولسوالی‌های رستاق، اشکمش و تالقان مرکز ولایت تخار برای بازشماری معرفی شده است.

براساس یافته‌های روزنامه اطلاعات روز، محلات رای‌دهی که برای بازشماری معرفی شده است در ولسوالی‌های سید کرم، زازی آریوب، میرزکه، دند پتان، زرمت، سمکنی، لجه منگل، مرکز گردیز، وزی زدران، احمدآباد، گرده حیری و روحانی بابا موقعیت دارد.

براساس این یافته‌ها، 16 محل رای‌دهی در لیسه بابا هوتک و یک محل دیگر در جمال خیل شاه جوی، مرکز ولایت زابل برای بازشماری معرفی شده است. مرکز رای‌دهی مسجد جامع سرگلی در ولسوالی کهمرد ولایت بامیان و دو محل رای‌دهی در ولسوالی سانچارک و هفت محل رای‌دهی در ولسوالی بلخاب ولایت سرپل برای بازشماری معرفی شده است.

یافته‌های اطلاعات روز نشان می‌دهد که 168 محل رای‌دهی در ولایت ننگرهار برای بازشماری معرفی شده است. براساس این معلومات، تمام 21 مرکز رای‌دهی ولسوالی چپرهار این ولایت که دارای 108 محل رای‌دهی است، برای بازشماری مشخص شده است. 68 محل رای‌دهی دیگر در ولسوالی‌های بهسود، کامه، دره‌نور، سرخ رود، خوگیانی، نواحی ششم، پنجم، چهارم، دوم و اول شهر جلال‌آباد مرکز ولایت ننگرهار موقعیت دارند.

در همین حال محمدرضا فیاض، معاون سخن‌گوی کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی به اطلاعات روز می‌گوید که تصمیم بازشماری 1844 محل «بر اساس مواد 30، 86 و 94 قانون انتخابات و همچنین لایحه رسیدگی به امور قرنطین، شمارش مجدد و ابطال آرا، فیصله کمیسیون‌های ولایتی بر قرنطین و بازشماری برخی از محلات رأی‌دهی قرار گرفته است.» او گفت: «با این وجود، براساس شکایات وارده و مستندات موجود، کمیسیون‌های ولایتی تصمیم به قرنطین و بازشماری برخی محلات رأی‌دهی گرفته‌اند.»

تصمیم بازشماری آرای 1844 محل در حالی گرفته شده است که کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی در ۲۳ میزان اعلام کرد که در ارتباط به انتخابات ریاست‌جمهوری شش میزان چهارهزار و ۵۲۸ شکایت را ثبت کرده است. دین‌محمد عظیمی، معاون این کمیسیون گفته بود که کمیسیون در مورد چهارهزار و ۳۶۲ شکایت تصمیم گرفته و کار روی نهایی‌سازی ۱۶۶ مورد شکایت دیگر در دفاتر ولایتی کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی جریان دارد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *