Abdullah Twitter

عبدالله به کمیسیون انتخابات: روند بازشماری آرا را هرچه زودتر متوقف کنید

اطلاعات روز: عبدالله عبدالله، از نامزدان پیشتاز انتخابات ریاست‌جمهوری از کمیسیون مستقل انتخابات خواست که هرچه زودتر روند بازشماری آرا را متوقف کند.

آقای عبدالله که امروز (یک‌شنبه، 19 عقرب) در همایشی در جمعی از هوادارانش در خیمه لویه‌جرگه صحبت می‌کرد، همچنان گفت در صورتی که بازشماری آرا در غیاب ناظرین تیم انتخاباتی «ثبات و همگرایی» صورت بگیرد، نتیجه‌ی انتخابات مشروعیت نخواهد داشت.

او افزود که تا کنون در مورد 2400 صندوق که معلومات بیومتریک در مورد آن وجود ندارد و نیز 300 هزار رأی که در مورد آن ابهام وجود دارد، هیچ دلیل موجه داده نشده است. به گفته‌ی او، این صندوق‌ها در اختیار کسانی بوده است که تقلب را سازمان‌دهی کرده بودند.

عبدالله علاوه کرد که هیچ معلومات بیومتریکی از این صندوق‌ها وجود ندارد. او گفت: «وقتی که در سرور مرکزی معلومات وجود ندارد معنایش این است که رأی وجود ندارد.»

این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری گفت که تیم «ثبات و همگرایی» در پی بحران نیست، اما هیچ سازشی در مورد حق مردم افغانستان مطرح نیست. به گفته‌ی او، در صورت رفتن کشور به بحران، مسئولیت آن به دوش تیم انتخاباتی «دولت‌ساز» به رهبری محمد اشرف غنی است.

عبدالله گفت: «از حق مردم افغانستان دفاع می‌کنیم تا تقلب گم شود. رأی پاک مردم را به کرسی می‌نشانیم. نتایج انتخابات فقط و تنها براساس رأی پاک مردم می‌باشد.»

این در حالی که کمیسیون مستقل انتخابات روز گذشته روند بازشماری آرا را آغاز کرده است. براساس فیصله‌ی کمیسیون انتخابات قرار است هشت‌هزار و ۲۵۵ محل در ۳۴ ولایت افغانستان بازشماری شود. شمار محل‌های که قرار است بازشماری شود، تقریبا یک‌سوم، تمامی محل‌های رأی‌ است که در روز انتخابات باز بود. براساس اطلاعات کمیسیون انتخابات در روز رأی‌دهی بیش از ۲۵ هزار محل در سراسر افغانستان باز بوده است.

از سویی هم تیم «ثبات و همگرایی» روز گذشته با این تصمیم کمیسیون مستقل انتخابات مخالفت کرده و آن را «قانون‌شکنی» خوانده بود. این تیم همچنان از ناظران خود در ولایات خواسته بود که از نظارت روند بازشماری آرا خودداری کنند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *