غنی پیروزی‌های نیروهای دولتی در برابر داعش در ننگرهار را برای آنان تبریک گفت

اطلاعات روز: رییس‌جمهور اشرف غنی از دست‌آوردهای اخیر نیروهای امنیتی و دفاعی در برابر جنگ‌جویان گروه داعش در ولایت شرقی ننگرهار قدردانی کرده و این پیروزی را به آنان تبریک گفته است.

صدیق صدیقی، سخن‌گوی ریاست‌جمهوری در یک پیام تویتری مراتب تبریکی آقای غنی را بیان کرده است.

وزارت دفاع کشور اخیرا اعلام کرده است که 615 عضو گروه داعش به‌شمول زنان و کودکان در نتیجه‌ی فشارهای نظامی نیروهای دولتی در ولسوالی اچین ولایت ننگرهار به این نیروهای تسلیم شده‌اند.

براساس معلومات وزارت دفاع، این جنگ‌جویان که شمار زیادی آنان جنگ‌جویان پیشین گروه طالبان‌اند، در جریان دو هفته‌ی اخیر به نیروهای دولتی تسلیم شده‌اند. به گفته‌ی این وزارت، اعضای فراری داعش در این ولایت نیز تحت تعقیب نیروهای امنیتی و دفاعی هستند.

وزارت دفاع روز گذشته (جمعه، 24 عقرب) در اعلامیه‌ای گفته بود که در مورد اعضای تسلیم‌شده‌ی داعش مطابق قوانین نافذه‌ی کشور، تصمیم گرفته خواهد شد.

این در حالی است که محمد مسعود اندرابی، سرپرست وزارت داخله روز یک‌شنبه (۱۹ عقرب) در سفری به ننگرهار، گفته بود که گروه داعش در افغانستان به‌ویژه در ننگرهار شکست خورده و رهبری این گروه نیز از بین برده شده است.

ولایت ننگرهار در شرق افغانستان از ولایت‌های ناامن به حساب می‌آید. گروه‌های داعش و طالبان در بخش‌هایی این ولایت فعالیت دارند. داعش ننگرهار را به‌عنوان خاستگاه شان می‌پندارند، اما سرپرست وزارت داخله در ننگرهار گفته بود که این ولایت دیگر برای داعش پناه‌گاه نخواهد بود.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *