شورای نامزدان: نتیجه‌ی جانبدارانه‌ی انتخابات را نمی‌پذیریم

اطلاعات روز: شورای نامزدان ریاست‌جمهوری، کمیسیون مستقل انتخابات را به جانبداری از دسته‌ی انتتخاباتی «دولت‌ساز»، متهم کرده، هشدار می‌دهد که نتیجه‌ی این انتخابات را نمی‌پذیرد.

احمدولی مسعود، از اعضای این شورا که امروز (پنج‌شنبه، ۳۰ عقرب) در یک نشست خبری در کابل صحبت می‌کرد، گفت که دسته‌ی انتخاباتی دولت‌ساز به رهبری رییس‌جمهور غنی، در کار کمیسیون انتخابات مداخله و تعدادی از افراد را در کمیسیون به منظور مهندسی‌کردن رأی «خریداری» کرده است.

آقای مسعود همچنان رییس‌جمهور غنی را به گماشتن والیان، ولسوالان و فرماندهان پولیس در ولایت و ولسوالی‌ها به منظور تقلب در روند انتخابات متهم کرد. او افزود که کمیسیون انتخابات در تبانی با دسته‌ی انتخاباتی دولت‌ساز، پس از واردکردن آرای تقلبی در سیستم، اکنون خواستار اعلام نتایج انتخابات شده‌اند.

او گفت: «پس از این اقدام برای ما می‌گویند که شکایات تان را به کمیسیون مستقل رسیدگی به شکایت‌های انتخاباتی ببرید. این مسخره و مضحک است. کمیسیون شکایات انتخاباتی در مدت شش کجا بود و چرا تخلفات انتخاباتی رییس‌جمهور را نقد نکرد!؟»

این عضو شورای نامزدان انتخابات ریاست‌جمهور تأکید کرد که جانبداری کمیسیون انتخابات از دسته‌ی انتخاباتی دولت‌ساز برای اعضای این شورا قابل قبول نمی‌باشد و آنان نتایج این انتخابات را نیز نمی‌پذیرند.

او افزود: «شورای نامزدان همان طوری که اعضای کمیسیون‌های انتخاباتی را انتخاب کردند، حق دارند، آنان را صلب صلاحیت کنند و نتیجه‌ی کارشان را قبول نکنند.»

پیشتر، دسته‌های انتخاباتی «ثبات و همگرایی» به رهبری عبدالله عبدالله، «امنیت و عدالت»، به رهبری رحمت‌الله نبیل و «امنیت و عدالت اسلامی»، به رهبری گلبدین حکمتیار خواستار توقف روند بازشماری آرا شدند و اعلام کردند که نتیجه‌ی بازشماری را نمی‌پذیرند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *