«ثبات و همگرایی» از کمیسیون انتخابات و جامعه جهانی خواست از بحران در افغانستان جلوگیری کنند

اطلاعات روز: اعضای رهبری تیم انتخاباتی «ثبات و همگرایی» به رهبری عبدالله عبدالله از کمیسیون مستقل انتخابات و جامعه جهانی خواسته است تا پیش از آن‌که دیر شود، برای نجات انتخابات و جلوگیری از بحران در افغانستان اقدام کنند.

این خواست در جلسه‌ی شورای رهبری، کمیته تخنیکی و ستاد هماهنگی تظاهرات تیم «ثبات و همگرایی» مطرح شده است.

عبدالله عبدالله امروز (یک‌شنبه، 10 قوس) در صفحه‌ی رسمی فیس‌بوک خود نوشته است: «رهبری تیم ثبات و همگرایی از کمیسیون انتخابات و شرکای بین‌المللی افغانستان خواستند تا قبل از آن‌که ناوقت شود، برای نجات انتخابات و جلوگیری از بحران در کشور اقدام نمایند.»

عبدالله همچنان نوشته است که اعضای تیم ثبات و همگرایی از آرای پاک مردم پاسداری می‌کنند و اجازه نمی‌دهند که «بار دیگر تقلب سرنوشت کشور را رقم بزند».

از سویی هم در این جلسه از شرکت مردم در تظاهرات روز جمعه گذشته قدردانی شده است.

این در حالی است که روز جمعه گذشته هزاران نفر از هواداران تیم انتخاباتی «ثبات و همگرایی» در اعتراض به آنچه که «تقلب گسترده و سیستماتیک» خواندند، تظاهرات کردند.

این معترضان در قطعنامه شش ماده‌ای از کمیسیون مستقل انتخابات خواستند تا به مسیر قانون، طرزالعمل‌ها و لوایح نافذ انتخاباتی برگردد. معترضان همچنان خواستار ابطال حدود 300 هزار رأی «غیربیومتریک و جعلی» از سوی کمیسیون انتخابات شده بودند.

یک روز پس از آن کمیسیون مستقل انتخابات کشور اعلام کرد که این کمیسیون نمی‌تواند قبل از بازشماری و تفتیش، آرا را باطل کند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *