ثبات و همگرایی: کمیسیون را مجبور می‌کنیم آخرین رأی تقلبی را از سیستم خارج کند

اطلاعات روز: فضل احمد معنوی، عضو ارشد تیم انتخاباتی «ثبات و همگرایی» به رهبری عبدالله عبدالله می‌گوید در صورتی که کمیسیون مستقل انتخابات به مسیر قانون برنگردد، این تیم تحت هر شرایطی این کمیسیون را وادار خواهد کرد تا آخرین رأی تقلبی را از سیستم خارج کند.

آقای معنوی که امروز (دوشنبه، 18 قوس) در یک نشست خبری در کابل صحبت می‌کرد، با اشاره به نشست روز گذشته‌ی کمیسیون انتخابات، این نشست را ضیاع وقت خواند و گفت که به نمایندگان تیم «ثبات و همگرایی» برای طرح ادعاهای این تیم داده نشد.

معنوی افزود که آنان انتظار داشتند که نشست روز گذشته به یک نتیجه بی‌انجامد، اما آنچه را که کمیسیون انتخابات ارایه کرد، مبتنی به برداشت‌های خود این کمیسیون از وضع تخنیکی و فضای عمومی و در کنار آن مبنتی بر سیاسی‌بودن قضیه بود.

او تأکید کرد که تیم «ثبات و همگرایی» دنبال هیچ بهانه‌ای نیست، تنها از کمیسیون انتخابات می‌خواهد که براساس قانون، لوایح و طرزالعمل‌های تصویب‌شده کار کند.

به گفته‌ی او، کمیسیون انتخابات در نشست روز گذشته نشان داد که به قانون و مقررات تمکین نمی‌کند. معنوی همچنان گفت: «کمیسیون از قبل یک تصمیم گرفته و هیچ گاهی نمی‌خواهد از راهی که می‌خواهد برود، بر گردد.»

فضل‌احمد معنوی گفت در صورتی که کمیسیون به راهی که می‌رود، ادامه بدهد، قضیه را بیشتر از این پیچیده، سخت و مبهم می‌کند.

آقای معنوی در بخشی از صحبت‌هایش گفت: «حتی یک رأی تقلبی پذیرفتنی نیست، هرآنچه که پیش می‌آید، مسئولیت‌اش به عهده‌ی ما نیست، وظیفه‌‌ی ما گذشت از آنچه که قانون به ما حق داده، نیست.»

این در حالی است که کمیسیون مستقل انتخابات روز گذشته نشستی را به‌منظور پاسخ‌دهی به نگرانی شماری از تیم‌های انتخاباتی برگزار کرد.

در این نشست نمایندگان نامزدان، نهادهای ناظر بر انتخابات، سفیران شماری از کشورهای خارجی و رسانه‌ها حضور داشتند.

این نشست درحالی برگزار شد که کمیسیون مستقل انتخابات با شماری از تیم‌های انتخاباتی بر سر چگونگی اعتباردهی و ابطال ۳۰۰ هزار رأی دچار اختلاف شده‌اند. گفتنی است که نشست روز گذشته کمیسیون انتخابات بدون کدام نتیجه‌گیری مشخص، پایان یافت.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *