مودی پیروزی غنی در نتایج ابتدایی انتخابات را تبریک گفت

اطلاعات روز: نریندرا مودی، نخست‌وزیر هند در یک تماس تلفنی با رییس‌جمهور اشرف غنی، پیروزی او در نتایج ابتدایی انتخابات ریاست‌جمهوری کشور را تبریک گفته است.

آقای غنی در رشته‌تویتی گفته که نخست‌وزیر هند چاشت امروز (سه‌شنبه، 3 جدی) با او طی یک تماس تلفنی صحبت کرده است.

به نقل از تویت‌های رییس‌جمهوری کشور، آقای مودی برگزاری موفقانه‌ی انتخابات ریاست‌جمهوری را نیز به آقای غنی تبریک گفته و افزوده است که کشورش به‌عنوان بزرگ‌ترین دموکراسی جهان از روند مردم‌سالاری در افغانستان حمایت همه‌جانبه می‌کند.

از سویی هم، او با اعلام حمایت از روند صلح افغانستان به رهبری و مالکیت افغان‌ها گفته است که کشورش در امر مبارزه با تروریسم در کنار افغانستان می‌ماند. نخست‌وزیر هند تأکید کرده است که این کشور به کمک‌هایش در افغانستان ادامه می‌دهد.

همچنان براساس تویت‌های آقای غنی، نخست‌وزیر هند او را به هند دعوت کرده است.

آقای غنی این دعوت را پذیرفته و توضیح داده است که او در جریان این سفر در مورد مسایل منطقوی و بین‌المللی صحبت خواهد کرد.

آقای مودی نخستین نخست‌وزیر کشورهای منطقه است که پیروزی آقای غنی در نتایج ابتدایی انتخابات ریاست‌جمهوری کشور را به او تبریک می‌گوید.

گفتنی است که نتایج ابتدایی انتخابات ریاست‌جمهوری پس از حدود سه ماه از برگزاری این انتخابات، دو روز پیش (یک‌شنبه، 1 جدی) با درنظرداشت یک میلیون و 824 هزار 401 رأی اعلام شد. بربنیاد آن، رییس‌جمهور غنی 50.64 درصد آرا از آن خود کرده و عبدالله عبدالله، رییس اجرایی کشور با کسب 39.52 درصد در ردیف دوم قرار گرفت.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *