کمیسیون حقوق بشر از کمیسیون شکایات انتخاباتی خواست که کارش را در زمان قانونی انجام دهد

اطلاعات روز: کمیسیون مستقل حقوق بشر کشور از کمیسیون مستقل رسیدگی به شکایات انتخاباتی خواسته است که به‌منظور بررسی شفاف، عادلانه و قانونی شکایات، کارهایش را در زمان «معین قانونی» انجام بدهد.

در یک اعلامیه‌ی کمیسیون حقوق بشر که امروز (شنبه، 7 جدی) منتشر شده، آمده است که کارها در زمینه‌ی رسیدگی به شکایات باید به درستی انجام شود تا اراده‌ی مردم «در شکل‌دهی حکومت جدید تجلی عملی» یابد.

این کمیسیون در ادامه افزوده است که مردم افغانستان با وجود ناامنی و دشواری‌های فراوان، مسئولیت ملی‌شان را «شجاعانه» ادا کرده و با استفاده از حق مشارکت سیاسی‌شان در راستای حمایت از ارزش‌های دموکراتیک و تقویت آنها گام گذاشته‌اند.

به گفته‌ی کمیسیون حقوق بشر، این رویکرد مردم افغانستان شایسته‌ی قدرانی و ستایش است.

انتخابات ریاست‌جمهوری در تاریخ ششم میزان برگزار شد. نتای ابتدایی این انتخابات در اول جدی اعلام شد که براساس آن محمداشرف غنی با کسب 50.64 درصد آرا در صدر و عبدالله عبدالله با کسب 39.52 درصد آرا در جایگاه دوم قرار دارد.

به دنبال آن، کمیسیون مستقل رسیدگی به شکایات انتخاباتی در سه روز بیش از 16 هزار شکایت را در پیوند به نتای ابتدایی دریافت کرده است. این کمیسیون همچنان روز پنج‌شنبه هفته‌ی گذشته روند رسیدگی به شکایات دریافت‌شده را آغاز کرد.

رهبری این کمیسیون همواره تأکید کرده است که کارهایش را در زمان قانونی و براساس لوایح وطرزالعمل‌های تصویب‌شده به پیش خواهند برد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *