62 نیروی دولتی در یک عملیات ویژه‌ی ارتش از یک زندان طالبان در بادغیس آزاد شدند

اطلاعات روز: مقام‌های امنیتی در ولایت بادغیس می‌گویند که نیروهای کماندوی ارتش در یک عملیات ویژه 62 نیروی دولتی را از زندان طالبان در این ولایت آزاد کرده‌اند.

شیرآغا الکوزی، آمر امنیت فرماندهی پولیس ولایت بادغیس به روزنامه اطلاعات روز گفت که این عملیات با حمایت نیروهای هوایی خارجی شب گذشته (سه‌شنبه، 8 دلو) در منطقه‌ی «بوکن» ولسوالی‌های بالامرغاب و غورماچ راه‌اندازی شده است.

آقای الکوزی در مورد هویت افراد آزادشده جزئیات نداد، اما گفت که بیشتر این افراد، نیروهای ارتش ملی بودند که در جریان عملیات‌های اخیر طالبان در بادغیس اسیر شده بودند.

به گفته‌ی او، در جریان عملیات شب گذشته نیروهای ارتش، 20 جنگ‌جوی گروه طالبان کشته و زخمی شده‌اند. پنج جنگ‌جوی دیگر این گروه در این عملیات بازداشت شده‌اند.

در همین حال، وزارت دفاع کشور در اعلامیه‌ای گفته است که افراد آزادشده شامل 55 سرباز ارتش، چهار سرباز کماندو، دو سرباز پولیس مرزی و یک سرباز پولیس ملی می‌شوند.

گروه طالبان تا کنون در این مورد چیزی نگفته است.

در همین حال، عبدالعزیز بیگ، رییس شورای ولایتی بادغیس به روزنامه اطلاعات روز می‌گوید که طالبان در دیگر ولسوالی‌های این ولایت نیز زندان دارند و نیروهای امنیتی باید این زندان‌ها را از بین ببرند.

بادغیس در شمال‌غرب کشور از ولایت‌های ناامن شمرده می‌شود. طالبان در چندین ولسوالی بادغیس حضور گسترده دارند. منابع محلی می‌گویند که تنها کندک نیروهای ارتش ملی در بالامرغاب به‌دست نیروهای دولتی است و در دیگر نقاط این ولسوالی طالبان حضور دارند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *