رییس‌جمهور غنی با رییس ستاد فرماندهی مرکزی ارتش امریکا دیدار کرد

اطلاعات روز: ارگ ریاست‌جمهوری کشور اعلام کرده است که رییس‌جمهور اشرف غنی با کنت مکینزی، رییس ستاد فرماندهی مرکزی ارتش ایالات متحده‌ی امریکا دیدار کرده است.

در خبرنامه‌ای که از سوی ارگ به نشر رسیده، آمده است که در این دیدار که امروز (جمعه، 11 دلو) در کابل صورت گرفته، دو طرف در رابطه به تحولات اخیر امنیتی در منطقه، همکاری‌های دوجانبه‌ی امنیتی و تعهدات دوامدار امریکا با افغانستان، به‌خصوص در سکتور امنیتی و دفاعی بحث و گفت‌وگو کرده‌اند.

در خبرنامه در مورد این موضوعات جزئیاتی داده نشده است.

از سویی هم، ارگ ریاست‌جمهوری گفته است که رییس ستاد فرماندهی مرکزی ارتش امریکا در این دیدار دستاوردهای نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان در امر مبارزه با تروریزم، به‌خصوص سرکوب گروه داعش در افغانستان را مورد ستایش قرار داده است.

رییس‌جمهوری غنی نیز ضمن قدردانی از همکاری امریکا با افغانستان گفته است که نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان هم‌اکنون توانایی دفاع از کشور را دارند. او افزوده است که این نیروها توانسته گروه داعش در افغانستان را سرکوب کنند.

این در حالی است که دولت افغانستان برای شکست گروه داعش در کشور حدود پنج‌ونیم ماه پیش یک عملیات بزرگی راه‌اندازی کرد. پس از آن حدود در تاریخ ۱۹ عقرب محمدمسعود اندرابی، سرپرست وزارت داخله‌ی کشور اعلام کرد که گروه داعش در افغانستان و به‌ویژه در ننگرهار شکست خورده است. او تأکید کرده بود که رهبری این گروه نیز از بین برده شده است.

رییس‌جمهور اشرف‌غنی نیز در تاریخ ۲۸ عقرب، شکست گروه داعش را به نیروهای امنیتی تبریک

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *