سفارت امریکا در کابل

سفارت امریکا در کابل: به همکاری با دولت آینده‌ی افغانستان متعهد هستیم

اطلاعات روز: سرپرست سفارت امریکا در کابل گفته است نتیجه‌ی انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان هرچه باشد، واشنگتن به کارکردن با دولت آینده‌ی افغانستان برای تقویت همکاری‌های دوامدار میان دو کشور متعهد است.

راس ویلسن در یک پیام تویتری نوشته است که امریکا 29 میلیون دالر امریکایی برای حمایت از روند انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان کمک کرده است، زیرا به گفته‌ی او، ایالات متحده به روند دموکراتیک و تقویت دموکراسی اهمیت می‌دهد.

گفتنی است که امریکا از حامیان اصلی انتخابات افغانستان در 18 سال اخیر بوده است. در انتخابات ریاست‌جمهوری سال جاری در حدود نیمی از کمک‌های بین‌المللی برای انتخابات ریاست‌جمهوری از سوی امریکا صورت گرفته است.

سرپرست سفارت امریکا در کابل در حالی از ادامه‌ی همکاری با دولت جدید افغانستان خبر داده است که نتایج نهایی انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان با گذشت بیش از پنج ماه از برگزاری آن، هنوز هم اعلام نشده است.

انتخابات ریاست‌جمهوری در ششم میزان برگزار و نتایج ابتدایی آن در اول جدی اعلام شد. کمیسیون مستقل رسیدگی به شکایات انتخاباتی در حال حاضر مصروف رسیدگی به شکایات استینافی و استثنایی در پیوند به نتایج ابتدایی است. این کمیسیون اعلام کرده است که تا دو – سه روز آینده سرنوشت انتخابات ششم میزان را مشخص خواهد کرد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *