عبدالله: تنها اعلام نتیجه‌ی شفاف انتخابات کشور را از وضعیت دشوار نجات می‌دهد

اطلاعات روز: عبدالله عبدالله، رییس اجرایی و از نامزدان پیشتاز انتخابات ریاست‌جمهوری می‌گوید که افغانستان در شرایط دشواری قرار دارد و اعلام نتیجه‌ی شفاف انتخابات می‌تواند کشور را از این وضعیت نجات دهد.

آقای عبدالله که امروز (شنبه، 19 دلو) در یک همایش در کابل صحبت می‌کرد، شرایط بدامنیتی و نبود صلح را از جمله‌ی این دشواری‌ها خوانده، گفت: «با اعلام نتیجه‌ی شفاف، از این مرحله عبور خواهیم کرد و به مرحله‌ای خواهیم رسید که مردم افغانستان واقعا در تعیین سرنوشت‌شان براساس رأی پاک خود نقش داشته باشند.»

او افزود که با اعلام نتیجه‌ی شفاف انتخابات ریاست‌جمهوری، مردم افغانستان در کنار هم برای نجات کشور از وضعیت کنونی، سهم خواهد گرفت. از سویی هم، براساس گفته‌های رییس اجرایی، این موضوع سبب کسب اعتماد دوباره‌ی شهروندان کشور به روند انتخابات می‌شود.

انتخابات ریاست‌جمهوری کشور حدود چهارونیم ماه پیش (ششم میزان) برگزار شد. نتایج ابتدایی آن نیز یک‌ونیم ماه پیش (اول جدی) اعلام شد که از آن زمان تا کنون این نتایج تحت بررسی کمیسیون رسیدگی به شکایت‌های انتخاباتی قرار دارد.

این کمیسیون نتایج بررسی‌ها و رسیدگی به شکایات در خصوص نتایج ابتدایی انتخابات را سه روز پیش (چهارشنبه، 16 دلو) در یک نشست خبری اعلام کرد. براساس این اعلام، کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی بیش از یک هزار و 700 محل رأی‌دهی را به بازشماری و تفتیش ویژه فرستاده است.

اعضای کمیسیون رسیدگی به شکایت‌های انتخاباتی در این نشست تأکید کردند که این تصمیم براساس رسیدگی به 16 هزار و 500 شکایت و اعتراض در مرحله‌ی ابتدایی و رسیدگی به بیش از شش هزار و 200 شکایت و اعتراض استینافی از سوی دسته‌های انتخاباتی، گرفته شده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *