اتحادیه اروپا

اتحادیه اروپا خواستار آتش‌بس فوری در افغانستان شد

اطلاعات روز: پس از سازمان ملل متحد، اتحادیه اروپا نیز خواستار آتش‌بس فوری و دایمی در افغانستان شده و گفته است که اکثریت مردم افغانستان بیش از هر زمان دیگر به آتش‌بس نیاز دارند.

این اتحادیه امروز (جمعه، 8 حمل) در اعلامیه‌ای همچنان گفته است که خلاف روحیه‌ی توافق‌نامه‌ی صلح میان ایالات متحده‌ی امریکا و طالبان که در دهم حوت در دوحه امضا شد، هنوز هم حملات نظامی و تروریستی در سراسر افغانستان ادامه دارد.

اتحادیه اروپا از حمله‌ی چند روز پیش طالبان در زابل و حمله‌ی دو روز پیش داعش به عبادتگاه سیک‌ها در کابل به عنوان نمونه یاد کرده و گفته است که در این دو حمله ده‌ها نفر به‌شمول غیرنظامیان کشته و زخمی شده‌اند.

اتحادیه اروپا در این اعلامیه ضمن محکوم کردن این حملات، همچنان گفته است که به حمایت از حقوق بشر و آزادی‌های اساسی تمام مردم افغانستان از جمله اقلیت‌های قومی و مذهبی ادامه می‌دهد.

این اتحادیه همچنان گفته است که از روند طولانی صلح افغانستان که در نهایت ثبات را در این کشور به ارمغان آورد و آزادی‌های عبادت را تضمین کند، حمایت می‌کند.

در اعلامیه گفته شده است: «اکنون تمام مردم افغانستان بیش از هر زمان دیگر به آتش‌بس نیاز دارند. این خواست دیرینه‌ی اکثریت بزرگی از مردم این کشور است که اتحادیه اروپا از آن حمایت می‌کند.»

پیش از این آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد نیز به‌منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، خواهان آتش‌بس جهانی شده بود.

هیأت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) نیز از طرف‌های درگیر خواسته است تا سطح خشونت‌ها را بیشتر کاهش داده و اقدامات عملی را برای محافظت از غیرنظامیان روی‌دست بگیرند.

یوناما همچنان از طرف‌های درگیر خواسته است که برای آتش‌بس و راه حل سیاسی پایدار در افغانستان کار کنند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *