دبیرکل سازمان ملل متحد خواستار آتش‌بس جهانی برای مقابله با کرونا شد

اطلاعات روز: همزمان با ابتلای بیش از 380 هزار نفر و فوت بیش از 16 هزار و 550 نفر به اثر ویروس کرونا، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد برای مقابله این ویروس خواستار آتش‌بس جهانی شده است.

آقای گوترش با نشر بیانیه‌ای گفته است که ویروس کرونا هم‌اکنون دشمن مشترک جهان است و تمامی مرزهای ملی و یا تمایزهای قومی، مذهبی و سیاسی را درنورده است.

او افزوده که این ویروس بر همه حمله می‌کند و اکنون زمان آن فرا رسیده است که درگیری‌های مسلحانه خاموش نگهداشته شود.

دبیرکل سازمان ملل متحد برقراری آتش‌بس جهانی را نیاز امروزی بشر خوانده، تأکید کرده است: «جهانیان باید در جنگ واقعی زندگی خود متمرکز شوند.»

او از همه‌ی جناح‌های درگیر جنگ در جهان خواسته است که با توجه به تهدیدات جهانی ویروس کرونا، دست از جنگ بردارند و به‌جای آن، به مقابله با این ویروس تمرکز کنند.

به گفته‌ی آنتونیو گوترش، جنگ‌‌ها و درگیری‌های مسلحانه در جهان رو به افزایش است و این موضوع سبب شده که زنان، کودکان، افراد دارای معلولیت، حاشیه‌نشینان و آوارگان بیشتر از همه در معرض تهدید ویروس کرونا قرار گیرند.

او همچنان با اشاره به کشورهای جنگ‌زده، افزوده است که هم‌اکنون سیستم بهداشت این کشورها از بین رفته و شمار اندکی از متخصصان بهداشت در این کشورها فعالیت دارند. آقای گوترش تأکید کرده است که این کشورها هم‌اکنون در معرض بیش‌ترین خطر ناشی از ابتلای ویروس کرونا قرار گرفته‌اند.

این درحالی است که براساس تازه‌ترین آمارهای جهانی، 16 هزار و 558 نفر از اثر ابتلا به ویروس کرونا در جهان جان باخته و 381 هزار و 694 نفر دیگر نیز به این ویروس تاکنون مبتلا شده‌اند.

این ویروس در افغانستان نیز در 13 ولایت گسترش یافته و رقم ابتلایان به آن به 42 نفر می‌رسد. از این مجموع، 21 مورد آن در هرات، چهار مورد در سمنگان، سه مورد در لوگر، دو مورد در کابل، دو مورد در زابل، دو مورد در بلخ، دو مورد در فراه و یک یک مورد نیز در قندهار، غزنی، کاپیسا، دایکندی، بادغیس و غور به ثبت رسیده است.

گفتنی است که دو نفر در افغانستان بهبود یافته‌اند و یک ابتلای آن نیز فوت کرده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *