تیم‌های صحی دولت و طالبان در فاریاب برای مبارزه با کرونا نشست مشترک برگزار کردند

اطلاعات روز: مسئولان صحی در ولایت فاریاب می‌گویند که به‌خاطر مبارزه و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در این ولایت با مسئولان صحی نام‌نهاد طالبان در ولسوالی پشتونکوت این ولایت دیدار کرده‌اند.

محمدنعیم مصمم، رییس صحت عامه‌ی فاریاب امروز (چهارشنبه، 27 حمل) به روزنامه اطلاعات روز گفت که دو طرف تاکنون دو بار باهم دیدار کرده‌اند. این دیدارها با وساطت شوراهای صحی در هفته‌ی گذشته و همچنان دو روز پیش (دوشنبه، 25 حمل) صورت گرفته است.

آقای مصمم افزود که او شخصا در این دیدارها حضور داشته است.

براساس گفته‌های او، در این دیدارها در مورد چگونگی اطلاع‌رسانی، شناسایی موارد مشکوک به ویروس کرونا، ضدعفونی‌کردن مناطق تحت نفوذ طالبان و تطبیق فیصله‌ی کمیته‌ی ولایتی مبارزه با این ویروس در مورد محدودیت گشت‌وگذار بحث شده است.

رییس صحت عامه‌ی فاریاب توضیح داد که در نتیجه‌ی این نشست‌ها، یک تیم صحی مشترک از دو طرف برای اطلاع‌رسانی در ولسوالی‌های 14 گانه‌ی فاریاب توظیف شده است. این تیم صحی کارشان را از دیروز (سه‌شنبه، 26 حمل) آغاز کرده است.

همچنان قرار است روند ضدعفونی‌کردن مناطق تحت کنترل طالبان از فردا (پنج‌شنبه، 28 حمل) آغاز شود.

محمدنعیم مصمم همچنان تأکید کرد که با تعهد طالبان، برگزاری تمامی مراسم‌های عروسی، شیرینی‌خوری و فاتحه‌خوانی و گردهمایی‌ها در مناطق تحت نفوذ طالبان لغو و تمامی هوتل‌ها و حمام‌ها مسدود شده است.

او در ادامه افزود تمامی افرادی که اخیرا از ایران برگشته و قبلا توسط کارکنان صحی دولتی شناسایی نشده بود، شناسایی و قرنطین شده‌اند.

براساس گفته‌های آقای مصمم، پس از شیوع ویروس کرونا در کشور ایران، بیش از 20 هزار نفر از ساکنان فاریاب از این کشور برگشته‌اند. از این جمله حدود 98 درصد آنان در ساحات تحت نفوذ گروه طالبان زندگی می‌کنند.

از سویی هم نقیب‌الله فایق، والی فاریاب در تویتی با استقبال از این اقدام مسئولان صحی محلی این ولایت گفته است که اگر گروه طالبان می‌خواهد علیه ویروس کرونا مبارزه کند، باید جنگ خود را توقف دهد.

او با مؤثرخواندن توقف جنگ برای مبارزه با این ویروس تأکید کرده است: «تا جنگ دوام دارد، مبارزه علیه ویروس کرونا دروغ است.»

در ولایت شمالی فاریاب تاکنون چهار فرد مبتلا به ویروس کرونا شناسایی شده‌اند. از این میان، یک نفرشان صحت‌یاب و از شفاخانه مرخص شده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *