بانک جهانی

بانک جهانی 20 میلیون دالر به حساب دولت افغانستان منتقل کرده است

اطلاعات روز: به دنبال انتقاد فیروزالدین فیروز، وزیر صحت عامه‌ی کشور از عدم انتقال صد میلیون و 400 هزار دالر کمک بانک جهانی برای مبارزه با ویروس کرونا، این بانک می‌گوید که 20 میلیون این مبلغ در اختیار حکومت افغانستان قرار داده شده است.

در اعلامیه‌ای که از سوی بانک جهانی امروز (دوشنبه، 1 ثور) به نشر رسیده، آمده که این مبلغ پول هفت روز پیش (25 حمل) به حساب دولت افغانستان منتقل شده است.

به نقل از اعلامیه، این مبلغ کمک دربرگیرنده‌ی مصارف آن عده از کارکنان قراردادی است که برای مبارزه با ویروس کرونا در 34 ولایت کشور استخدام شده‌اند.

بانک جهانی همچنان گفته است که مبلغ 40 میلیون دالر دیگر را برای دسترسی عاجل حکومت افغانستان به‌خاطر مبارزه با ویروس کرونا درنظر گرفته است. این بانک افزوده است که این مبلغ در صورت نیاز، به دولت افغانستان پرداخت می‌شود.

این مقدار پول شامل بسته‌ی کمکی صد میلیون و 400 هزار دالر بانک جهانی برای مبارزه با ویروس کرونا در افغانستان است. بانک جهانی پیشتر با نشر اعلامیه‌ای گفته بود که این مقدار پول به‌خاطر تقویت خدمات صحی برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا می‌باشد.

در اعلامیه همچنان گفته شده بود که این کمک برای افراد مبتلا به کرونا، افراد در معرض خطر این بیماری، پزشکان و پرسنل صحی، شفاخانه‌ها و لابراتوارها به مصرف می‌رسد.

بانک جهانی در حالی از انتقال 20 میلیون این کمک‌ها در تاریخ 25 حمل به حکومت افغانستان خبر می‌دهد که وزیر صحت عامه‌ی کشور دو روز پیش (شنبه، 30 حمل) در یک نشست خبری در کابل گفت که هنوز هیچ مبلغی از کمک‌های بانک جهانی در اختیار نهادهای تطبیق‌کننده‌ی آن قرار نگرفته است.

او تأکید کرده بود که این وعده‌ی کمک‌ها فقط روی کاغذ مانده و عملا اقدامی در مورد آن نشده است.