۱۴ نیروی مرزی در یک حمله‌ی طالبان در پکتیا کشته شدند

اطلاعات روز: وزارت دفاع کشور اعلام کرده است که در نتیجه‌ی حمله‌ی جنگ‌جویان گروه طالبان بر یک پاسگاه نیروهای مرزی در ولسوالی دندپتان ولایت پکتیا، ۱۴ نیروی مرزی کشته شده‌اند.

فواد امان، معاون سخن‌گوی وزارت دفاع گفته است که جنگ‌جویان گروه طالبان شب گذشته (پنج‌شنبه، ۸ جوزا) بر این پاسگاه نیروهای مرزی حمله کرده‌اند.

آقای امان، طالبان را به نقض آتش‌بس متهم کرده و گفته است که در نتیجه‌ی این حمله‌ی طالبان، سه نیروی مرزی دیگر زخمی شده‌اند.

به گفته‌ی او، نیروهای امنیتی و دفاعی این حمله‌ی طالبان را به عقب زده و با شکست مواجه کرده‌اند. امان افزوده است که در جریان درگیری میان نیروهای امنیتی و جنگ‌جویان گروه طالبان، به این گروه «تلفات سنگین» وارد شده است. او اما آماری از تلفات طالبان ارایه نکرده است.

طالبان تا کنون در این باره چیزی نگفته‌اند.

وزارت دفاع کشور در حالی از کشته و زخمی شدن ۱۷ عضو نیروهای مرزی در حمله‌ی طالبان خبر داده است که پیشتر، دفتر شورای امنیت ملی گفته بود که با وجود ادامه‌ی حملات پراکنده‌ی از سوی جنگ‌جویان گروه طالبان، آتش‌بس در کشور ادامه یافته و تلاش‌ها برای پایدارماندن این روند ادامه دارد.

گروه طالبان شنبه هفته‌ی گذشته در جریان سه روز عید سعید فطر آتش‌بس اعلام کرد. رییس‌جمهور اشرف غنی نیز ضمن استقبال از آتش‌بس طالبان، به نیروهای دولتی دستور داد که آتش‌بس را رعایت کرده و حالت دفاعی اختیار کنند.

جاوید فیصل، سخن‌گوی دفتر شورای امنیت ملی امروز (جمعه، ۹ جوزا) در تویتی نوشته است که با وجود گزارش‌هایی از حملات پراکنده‌ی طالبان، تشنج‌زدایی در کشور پس از پایان روزهای عید و آتش‌بس سه روزه، همچنان ادامه یافته است.

آقای فیصل افزوده است که آتش‌بس اقدام عملیاتی پیچیده‌ای است که برای جلوگیری از بروز رویدادها در آن، به هماهنگی چشم‌گیر و مداوم نیاز است. او تأکید کرده است که تلاش‌ها در این زمینه ادامه خواهد یافت.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *