۲۱ زندانی گروه طالبان در ولایت‌های قندوز و کاپیسا آزاد شدند

اطلاعات روز: در ادامه‌ی روند رهایی زندانیان گروه طالبان، ۲۱ زندانی این گروه به‌عنوان بخشی از تلاش‌ها برای صلح و مهار ویروس کرونا در ولایت‌های قندوز و کاپیسا آزاد شده‌اند.

دفاتر مطبوعاتی والیان قندوز و کاپیسا در دو اعلامیه‌ای جداگانه گفته‌اند که این زندانیان امروز (جمعه، ۹ جوزا) از زندان‌های مرکزی این دو ولایت آزاد شده‌اند. در رهایی این زندانیان، سن، وضعیت صحی و مدت حبس باقی‌مانده‌ی‌شان در نظر گرفته شده است.

به نقل از اعلامیه‌ی دفتر والی قندوز، پس از عید سعید فطر، تا کنون ۱۸ زندانی طالب در ولایت قندوز براساس فرمان رییس‌جمهور اشرف غنی آزاد شده‌اند. این فرمان آقای غنی در بیستم حوت سال گذشته‌ی خورشیدی صادر شده بود.

براساس این فرمان اشرف غنی، پیش از این دوهزار زندانی طالب به‌عنوان بخشی از تلاش‌ها برای صلح و مهار ویروس کرونا از زندان‌های بگرام و پلچرخی و دیگر زندان‌های کشور آزاد شده‌اند.

گروه طالبان نیز در چندین مرحله بیش از ۳۰۰ زندانی دولت افغانستان را آزاد کرده، اما دفتر شورای امنیت ملی تنها بخشی از افراد آزادشده را تأیید کرده و گفته است که شماری دیگر افراد آزادشده غیرنظامیان هستند.

از سوی هم، یک هیأت فنی پنج نفری گروه طالبان روز گذشته برای تصدیق و تثبت زندانیان این گروه به کابل آمده است. دفتر شورای امنیت ملی نیز گفته است که این هیأت برای بحث تخنیکی در مورد رهایی زندانیان به کابل آمده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *