آمار اختطاف در کابل کاهش یافته است

اطلاعات روز: فرماندهی پولیس کابل از کاهش آمار اختطاف در کابل خبر داده و تأکید دارد، برای کاهش قابل ملاحظه‌ی آن تدابیر جدی گرفته می‌شوند. ظاهر ظاهر، فرمانده پولیس کابل گفت: «آمار اختطاف نسبت به سال‌های گذشته کاهش یافته؛ اما هنوز هم قناعت نداریم. جرایم سازمان یافته و اختطاف‌ها را تا آخرین سطح کاهش خواهیم داد».

او به سرمایه‌گذاران اطمینان داد که پولیس برای تأمین امنیت سرمایه‌گذاری‌های‌شان اقدام خواهد کرد. ظاهر تأکید کرد که در یک هفته‌ی گذشته ۶۱ عملیات برای بازداشت سارقان و مجرمان در کابل انجام شده‌ است. او این اظهارات را دیروز در یک نشست خبری مشترک با سخنگوی وزارت داخله و رییس مبارزه با جرایم این وزارت در کابل بیان کرد.

سید عبدالغفار صاحب‌زاده، رییس مبارزه با تروریزم وزارت امور داخله‌ در این نشست گفت که پولیس در هفته‌ی گذشته بزرگ‌ترین عملیات را برای بازداشت مجرمان انجام داده که ۶۱ عملیات آن در کابل انجام شده است. پس از ناامنی، سرقت مسلحانه، اختطاف شهروندان و تاجران از سوی آدم‌ربایان از مشکلات عمده‌ی امنیتی در کشور محسوب می‌شوند.

شهروندان و اعضای مجلس نمایندگان در چند روز گذشته از حکومت جدید تقاضا کرده‌اند، برای جلوگیری از فعالیت اختطاف‌گران در کشور اقدام‌های جدی را روی دست گیرد. رییس جمهور جدید برای حل چنین چالش‌ها به مردم همواره وعده داده، اما پاسخ‌گوی عملی شدن وعده‌ها زمان خواهد بود.

زیرا در جریان یک هفته حملات تروریستی شدید و اختطاف در کابل و برخی از ولایت‌ها رخ می‌دهند. در یک هفته‌ی گذشته حدود ۱۷۷ واقعه‌ی جنایی در کشور رخ داده است. رییس مبارزه با تروریزم وزارت امور داخله گفت، در هفت ولایت کشور آمار واقعات جنایی بلند رفته است.

اما او تأکید کرد، در هفته‌ی گذشته در ده ولایت واقعه‌ی جنایی وجود نداشته و در ده ولایت دیگر یک یا دو واقعه رخ داده است. اما او از افزایش آمار واقعات تروریستی خبر داد و گفت، در هفته‌ی گذشته ۲۵۴ واقعه‌ی تروریستی در سطح کشور رخ داده است. پیش از این هفته، حدود ۱۷۵ واقعه‌ی تروریستی در سراسر کشور رخ داده بود.

رییس مبارزه با تروریزم وزارت داخله تأکید کرد که در ۲۴ ساعت گذشته درسطح کشور ۲۵ واقعه‌ی جنایی در ۱۲ ولایت کشور رخ داده است. اما او گفت که اکثر عاملان این واقعه‌ها بازداشت شده‌اند. اما صدیق صدیقی، سخن‌گوی این وزارت گفت، در یک هفته‌ی گذشته ۴۳ عملیات علیه طالبان در سراسر کشور راه‌اندازی شده است: «در این عملیات ۱۸۴ مخالف مسلح دولت کشته، ۹۶ تن مجروح و ۵۴ تن دیگر از سوی نیروهای امنیتی کشور بازداشت شده‌اند».

او عملیات قطعات خاص پولیس در سرکوب مخالفان مسلح دولت را مؤثر خواند. صدیقی در بخش دیگر سخنانش  گفت، عملیات پولیس برای پاک‌سازی وسایط از وجود فیلم‌های سیاه و توقف وسایط بدون اسناد هنوز ادامه دارد. پاک‌سازی موترهای شیشه‌سیاه چندی پیش آغاز شد و تا کنون۷۵۰ عراده واسطه‌ی نقلیه از وجود فیلم‌های سیاه پاک‌سازی شده‌اند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *