عملیات برای تأمین امنیت شاهراه کابل-قندهار جریان دارد

اطلاعات روز: زرور زاهد، فرمانده‌‌ پولیس ولایت غزنی می‌گوید که در حال حاضر رشته‌‌ عملیات نظامی در مناطقی از ولسوالی‌های قره‌باغ، مقر، گیلان و زنه خان ادامه دارد و هدف این عملیات، دور کردن طالبان از شاهراه کابل-قندهار است. او روز گذشته به بخدی گفت که در حال حاضر در کل تهدیدهای امنیتی در شاهراه کابل-قندهار کاهش یافته‌اند.

کابل-قندهار یکی از شاهراه‌های مهم در کشور است و این شاهراه از چند سال به این طرف با مشکلات شدید امنیتی مواجه است. فرمانده پولیس غزنی می‌گوید که مأموران پولیس تمامی معبرهای ایجاد شده‌ی طالبان در مسیر راه‌های چندین ولسوالی در غزنی را از بین برده‌اند.

او در بخش دیگر سخنانش گفت که در حال حاضر تمام راه‌های مواصلاتی به ولسوالی‌ها باز اند. طالبان از مدتی به این‌سو‌ راه‌های چندین ولسوالی، از جمله اجرستان، جاغوری، مالستان، ناهور، قره‌باغ و جغتو را ماین‌گذاری و رفت و آمد به‌روی ساکنان محل را مسدود کرده بودند.

این شورشیان برای این‌که از اعزام نیروی کمکی به ولسوالی اجرستان جلوگیری شود، چند روز قبل از حمله به این ولسوالی، تمامی راه‌های مواصلاتی آن را مسدود کرده بودند. جنگ در ولسوالی اجرستان تا مرکز این ولسوالی پیش رفت؛ اما با اعزام نیروی کمکی و باز شدن راه، طالبان مجبور به عقب‌نشینی شدند.

فرمانده پولیس غزنی می‌گوید که یک هزار شورشی، به‌شمول طالبان افغان و همکاران پاکستانی آن‌ها به اجرستان حمله کردند، ۳۰ تن از ساکنان محل را کشتند و ده‌ها خانه‌ی مسکونی را تخریب و به آتش کشیدند. او افزود که تلفات طالبان در این جنگ به‌حدی زیاد است که دیگر این گروه توان بیسج شورشیان در اجرستان برای حمله را ندارد.

او در ادامه گفت: «کوبیدن و از بین بردن نوکران پنجابیان پاکستان در اجرستان یک درس عبرت بود برای دیگر تروریستان در ولایت غزنی، تا دیگر جرأت این را نکنند که پس از خروج نیروهای ائتلاف، با نیروهای امنیتی افغان بجنگنند». به گفته‌ی زاهد، اکنون اجرستان یکی از امن‌ترین ولسوالی‌ها در غزنی است و تهدید‌ امنیتی در روستاها و راه‌های این ولسوالی مشاهده نمی‌شود. فرمانده پولیس غزنی می‌گوید، اشرف غنی با او تماس گرفته و گفته است، در جنگ با شورشیان و تروریستان با تمام نیرو از او حمایت می‌کند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *