والی هرات: به دلیل ناامنی، تمام مکاتب دخترانه در شیندند مسدود شده‌اند

اطلاعات روز:‌ سید فضل‌الله وحیدی، والی هرات تأیید کرده است که به دلیل ناامنی تمام مکاتب دخترانه در ولسوالی شیندند این ولایت مسدود شده‌اند. او با اشاره به این‌که حملات طالبان در ولسوالی شیندند هرات افزایش یافته، می‌گوید، پولیس این ولسوالی توانایی دفع حملات طالبان را ندار‌د و روی همین دلیل، تمام مکاتب دخترانه مسدود شده‌اند.

والی هرات دیروز در یک نشست خبری در این ولایت به رسانه‌ها گفته است، در هر پاسگاه امنیتی در ولسوالی شیندند این ولایت دو یا سه سرباز مستقرند و در حملات پی‌در‌پی طالبان این پسته‌ها سقوط کرده‌اند. او می‌گوید، ولسوال شیندند در پیوند به ادامه‌ی نا‌امنی‌ها در این ولسوالی، از وظیفه برکنار شده است.

وحیدی گفته است، در حال حاضر فرمانده پولیس و رییس امنیت ملی هرات و فرمانده قول اردوی ٢٠٧ ظفر برای بررسی وضعیت‌ به ولسوالی شیندند رفته‌اند. در همین حال، شماری از دانش‌آموزان مکاتب دخترانه‌ی ولسوالی شیندند از مسدود شدن مکاتب اظهار نگرانی کرده‌اند و از حکومت خواسته‌اند که در زمنیه توجه جدی کند.

طالبان هر روز در مسیر‌ راه مکتب‌ها، دختران را تهدید کرده‌اند. فروزان محمدی، دانش‌آموز صنف دوازدهم الف لیسه‌ی دخترانه‌ی مرکز شیندند می‌گوید، طالبان در مسیر راه مکتب به او گفته‌اند: «به مدیر‌تان بگویید که ما مکتب را با خون شماها سرخ می‌کنیم». او از حکومت خواسته که امنیت را برای رفتن دختران به مکاتب در ولسوالی شنیدند فراهم کند.

در همین حال، نظرخان، آمر نظارت معارف ولسوالی شیندند هرات به پژواک گفته است، از یک‌ماه به این‌سو مکاتب دخترانه از سوی طالبان مسلح با تهدید مواجه‌ اند و روی همین دلیل، تمام مکاتب در ولسوالی شیندند مسدود شده‌اند. به گفته‌ی او، فعلاً در این ولسوالی 117 مکتب که دختران و پسران به‌صورت مختلط در آن درس می‌خوانند، مسدودند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *