وزیر خارجه لوکزامبورگ از خطر فروپاشی اتحادیه اروپا هشدار داد

اطلاعات روز: ژان اسِلبورن، وزیر خارجه لوکزامبورگ گفته است که اتحادیه اروپا در معرض خطر قرار دارد. او با توجه به بحران پناه‌جویان از فروپاشی اتحادیه اروپا و روی کار آمدن دوباره کنترل مرزی در بین کشورهای عضو این اتحادیه هشدار داده است.

به نقل از دویچه وله، آقای ژان اسِلبورن، در مصاحبه‌ای با خبرگزاری آلمان (دی پی ای) یک احتمال باورنکردنی در مورد آینده را مطرح کرده است. او گفته: «اتحادیه اروپا می‌تواند از هم بپاشد. اگر مسدود کردن مرزها و محدودیت‌های قانونی از داخل و خارج به یک قاعده تبدیل گردد، این امر (فروپاشی اتحادیه اروپا) می‌تواند به طور باورنکردنی‌ای سریع اتفاق بیافتد.»

او هم‌چنان قرارداد شینگن را مورد تهدید می‌بیند. پس از امضای این قرار داد در سال 1985 میلادی، 26 کشور اروپایی کنترل مرزی را لغو کردند. اسِلبورن که کشورش در حال حاضر مطابق به نوبت ریاست اتحادیه اروپا را به عهده دارد، گفته که آلمان و بسیاری از کشورهای عضو اتحادیه اروپا می‌دانستند که کنوانسیون پناه‌جویان ژنو اعتبار دارد. اما در اتحادیه اروپا «کسانی وجود دارند که ارزش‌های غیرمادی اتحادیه اروپا به طور درستی در آن‌ها نهادینه نشده است.»

از سوی هم رویکرد غیربشر دوستانه برخی سیاستمداران، مایه نگرانی اسِلبورن شده است. او می‌گوید: «سیاستمداران و احزابی وجود دارند که آگاهانه موضوع مهاجران را دامن می‌زنند تا عمداً ترس را گسترش دهند.»

این نگرانی‌ها پس از آن ابراز می‌شود که از آغاز سال جاری میلادی سیلی از پناه‎جویان به کشورهای اروپایی روی آوردند. تاکنون نشست‌های متعدد در مورد بحران پناه‌جویان میان کشورهای اتحادیه اروپا برگزار شده است، ولی تاکنون راه حل مناسب برای این بحران سال جاری یافت نشده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *