غنی: «هدف برنامه ملی اشتغال‌زایی برای صلح» ایجاد زمینه کار برای همه

اطلاعات روز: رییس جمهور غنی که روز سه‌شنبه برنامه ملی اشتغال‌زایی برای صلح را افتتاح کرد، گفت که هدف این برنامه این است که برای هم‌وطنان شهر نشین و روستانشین ما زمینه‌های کار فراهم شود.
رییس جمهور افزود که ناامنی تنها مشکل کشور نیست و مشکلات اقتصادی به خصوص بیکاری جوانان از مشکلات عمده ما است.
آقای غنی در تشریح برنامه ملی اشتغال‌زایی برای صلح گفت که این برنامه در مرحله اول در ۴۷۰۰ روستا و در مرحله دوم در پانزده هزار روستا عملی خواهد شد.
او افزود که در نظر داریم تا نزدیک به صد هزار باب منزل ارزان قیمت را بسازیم، که کشور چین در ساخت ۱۰ هزار آپارتمان آن کمک می‌کند.
او هم‌چنین گفت تأمین برق برای انکشاف اقتصادی و ایجاد کار، یک امر مهم است و تا سال آینده میزان برق تولیدی در کشور دو برابر خواهد شد و دولت ۱۷ بند متوسط آبی در ۱۷ ولایت این کشور اعمار خواهد کرد.
او با اشاره به مشکلات اقتصادی و منابع درامد در افغانستان گفت که در گذشته ما بیشتر به کمک همکاران بین‌المللی اتکاه داشتیم که در آینده با اتکا به ستون‌های استوار منابع داخلی پایدار گردد.
هم‌چنان رییس جمهور گفت که این برنامه آماده اجرا است و برای تعداد زیاد از مردم ما و به خصوص جوانان زمینه کار فراهم می‌کند.
وعده‌های رییس جمهور برای رفع معضل بیکاری در حالی‌ست که از آغاز سال جاری صدها هزار نیروی کار که اکثراً جوانان و تحصیل کردگان اند، کشور را به دلیل نیافتن کار ترک می‌کنند.
در کنار مشکلات امنیتی نبود کار و آینده مبهم از جدی‌ترین مشکلات فراه راه نیروهای جوان و آمده کار افغانستان است.
از سوی هم تاکنون مردم باور دارند که رهبران حکومت وحدت ملی به اکثر وعده‌های که داده بودند، عمل نکرده‌اند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *