وزارت مهاجرین: آلمان 297 هزار یورو به بی‌جاشدگان داخلی کمک می‌نماید

اطلاعات روز: تفاهم‌نامه مساعدت‌های زمستانی برای خانواده‌های بی‌جاشده میان وزارت امور مهاجرین و عودت کنندگان و موسسه WHH امروز به امضا رسید.

وزارت مهاجرین و عودت کنندگان با نشر خبرنامه‌ای گفته است این تفاهم‌نامه میان وزارت امور مهاجرین و عودت کنندگان و موسسه مبارزه علیه گرسنگی (WHH)، به‌منظور مساعدت‌های زمستانی برای خانواده‌های بی‌جاشده داخلی به امضا رسیده است.

در خبرنامه آمده است که این تفاهم‌نامه به ارزش 297000 یورو می‌باشد که هزینه‌ی آن از سوی وزارت خارجه کشور آلمان تمویل می‌گردد.

منبع گفته است، هدف عمده این تفاهم‌نامه مساعدت‌های زمستانی برای 2800 خانواده بی‌جاشده داخلی و 50 طفل در ولایت‌های کابل، جوزجان و ننگرهار می‌باشد.

بر اساس این تفاهم‌نامه، 4000 بسته چوب سوخت در کابل، 800 بسته مواد غذایی و غیر غذایی در ولایات کابل و ننگرهار و هم‌چنان مساعدت‌های زمستاتی برای 50 کودک در پرورشگاه ولایت جوزجان توزیع می‌گردد.

در حال حاضر حدود 8500 فامیل بی‌جاشده در زیر خیمه‌ها و مخروبه‌های دولتی در کابل به سر می‌برند و تیم‌های سروی وزارت امور مهاجرین و عودت کنندگان به‌منظور کمک‌رسانی به مستحقین کار را آغاز کرده است.