نشست جهانی تغییرات آب و هوا در پاریس با محکومیت تروریسم آغاز شد

اطلاعات روز: نشست جهانی تغییرات آب و هوا در شهر کوچک لوبورژه در شمال پاریس برای گفت‌وگو در مورد تغییرات آب و هوایی زمین با یک دقیقه سکوت برای قربانیان حملات تروریستی شهر پاریس آغاز شد.
حملات مرگبار پاریس 130 نفر کشته برجای گذاشت.
به نقل از یورو نیوز، در نشست تغییرات آب و هوایی پاریس موسوم به «کُپ ۲۱» (COP 21) نمایندگان ۱۹۵ کشور از جمله ۱۵۰ تن از سران حضور دارند.
این بیست و یکمین نشست سران در مورد تغییرات آب و هوایی است، اما از سوی دیگر عدد ۲۱ در نام این کنفرانس، به گفت‌وگوهای شرکت کنندگان این دوره در مورد وضعیت زمین در قرن حاضر اشاره دارد.
در آغاز این نشست بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل متحد با محکوم کردن اعمال تروریستی، گفت هیچ دلیلی برای توجیه اتفاقاتی که در روزهای اخیر در پاریس، بیروت، بغداد یا باماکو روی داد، وجود ندارد.
رؤسای جمهوری ایالات متحده امریکا و چین که کشورهای‌شان بیشترین میزان کربن در جهان را تولید می‌کنند، پیش از آغاز نشست با یکدیگر دیدار و برای مسئولیت پذیری و همکاری در مسیر مبارزه با گرمایش زمین اعلام آمادگی کردند.
فرانسوا اولاند، رییس جمهور فرانسه که میزبانی این نشست را بر عهده دارد، بر لزوم تعریف یک راهبرد جهانی برای مبارزه با گرمایش زمین تأکید کرد. وی گفت: «کره زمین تاکنون هرگز با چنین چالش بزرگی روبه‌رو نبوده است.»
برخی کارشناسان این نشست را آخرین اقبال برای کاهش اثرات تغییرات جوی در زمین می‌دانند.
رییس جمهور اشرف غنی نیز روز دوشنبه عازم پاریس شد تا در این نشست شرکت کند.