88 پروژه انکشافی در ولایت‌های غور، زابل و بدخشان به بهره برداری رسید

اطلاعات روز: 30 پروژه انکشافی برنامه همبستگی ملی وزارت احیا و انکشاف دهات در ولایت غور با هزینه‌ی بیش از 27 میلیون و 376 هزار افغانی در ولسوالی شهرك ولایت غور به بهره ‌برداری سپرده شد.
ریاست رسانه‌های برنامه همبستگی ملی این وزارت، با نشر خبر نامه‌ای گفته است که پروژه‌های ياد شده شامل اعمارشبكه‌های آب آشاميدنی صحی، ذخایر آب، بند‌های آب‌گردان، پُل‌چک‌ها، دیوارهای محافظوی، کانال‌های آبیاری، احداث و جغل اندازی سرك‌ها و حفر چاه‌های نيمه عميق با نصب بمبه‌های دستی آن‌ها می‌باشد که از مزايای این پروژه‌ها حدود 2495 خانواده مستفید خواهند شد.
خبر نامه افزوده که برنامه همبستگی ملی از شروع فعالیت‌هایش تا به حال در ولایت غور مبلغ 2,575,935,001 افغانی را در تطبیق3320 پروژه‌های عام‌المنفعه که شامل سکتورهای ترانسپورت، آب‌رسانی، برق، معیشت و توسعه روستاها می‌باشد، به مصرف رسانده است.
این اداره در خبرنامه‌ی دیگر از تکمیل شدن 15 پروژه انکشافی با هزینه‌ی 9 میلیون افغانی در ولایت زابل خبر داده است.
به نقل از خبرنامه، این پروژه‌ها شامل اعمار دیوار محافظوی، پُل‌چک‌ها، مرکز اجتماعی، کانال‌های آبیاری، حفر چاه‌های آب آشامیدنی، جغل اندازی سرک، تمدید کاریزها می‌باشند که از مزايای این پروژه‌ها حدود ۱۵۶۴۷ خانواده مستفید خواهند شد.
خبرنامه افزوده که برنامه همبستگی ملی از شروع فعالیت‌هایش تاکنون در ولایت زابل مبلغ بیش از 252 میلیون افغانی را در تطبیق 339 پروژه عام‌المنفعه که شامل سکتورهای ترانسپورت، شبکه آب‌رسانی، برق، کانال، آموزش و مرکز اجتماعی به مصرف رسانده است.
هم‌چنان این اداره خبر داده است که ۴۳ پروژه انکشافی در ولایت بدخشان با هزینه بیش از ۵۶ میلیون ۴۶۶ هزار افغانی که شامل اعمار شش باب مراکز اجتماعی، تشناب‌ها، یک پایه پُل پیاده رو، دیوار محافظوی، کانال آبیاری، بند برق آبی کوچک، ده پُل‌چک، تمدید شبکه‌‌ای آب آشامیدنی صحی، احداث و جغل اندازی سرك‌های روستایی می‌باشند، خبر داده است.
خبرنامه افزوده که از مزايای این پروژه‌ها حدود ۶۷۸۹ خانواده مستفید خواهند شد.
به نقل از خبرنامه، برنامه همبستگی ملی ۱۸۱۸ قريه را در ولایت بدخشان تحت پوشش قرار داده است و تاکنون توانسته ۳۱۴۴ پروژه را در سکتورهای مختلف مورد بهره برداری قرار دهد. هم‌چنان ۷۷۹ پروژه ديگر در این ولایت نیز تحت كار می‌باشد.