مقام‌های امنیتی: ولسوالی سنگین در کنترل نیروهای امنیتی است

اطلاعات روز: مقام‌های امنیتی می‌گویند که نیروهای امنیتی در ولسوالی سنگین ولایت هلمند پیشروی کرده‌اند و وضعیت سنگین کاملاً بهبود یافته است.
سخن‌گویان وزارت‌های داخله و دفاع روز شنبه در نشست خبری، گفتند که نیروهای امنیتی کنترل بازار ولسوالی سنگین را به‌دست گرفته‌‍اند و تلاش برای پاک‌سازی کامل این ولسوالی از وجود شورشیان طالب آغاز شده است.
دولت وزیری، سخن‌گوی وزارت دفاع گفت، شدت جنگ در ولایت هلمند به‌خصوص در ولسوالی سنگین کاسته شده‌است. او افزود که اسلحه و مهمات کافی نیز برای نیروهای امنیتی مستقر در سنگین رسیده است.
آقای وزیری هم‌چنان گفت که به نیروهای امنیتی مستقر در این ولسوالی چندین بار از طریق هوا کمک‌رسانی شده و از طریق زمین نیز یک کاروان بزرگ نیروهای امنیتی تا ساعاتی دیگر به سنگین می‌رسند.
صدیق صدیقی، سخن‌گوی وزارت داخله نیز در این نشست خبری گفت که نیروهای امنیتی کمک‌رسانی به غیرنظامیان را در ولسوالی سنگین آغاز کرده‌اند. او افزود که هنوز از تلفات غیرنظامیان در این ولسوالی اطلاعاتی در دست نیست.
آقای صدیقی در مورد تلفات درگیری سنگین گفت که 50 نفر از نیروهای مخالف دولت و دو سرباز پولیس ملی کشته شده‌اند.
از یک هفته به این سو درگیری میان طالبان و نیروهای امنیتی در ولسوالی سنگین و شماری از ولسوالی‌های دیگر هلمند جریان دارد. گزارش‌های ضد و نقیضی نیز تاکنون در مورد کنترل ولسوالی سنگین به نشر رسیده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *