دو پایه‌ی برق وارداتی تاجیکستان در بغلان تخریب شدند

اطلاعات روز: رییس شرکت برق برشنا در ولایت بغلان به روزنامه اطلاعات روز می‌گوید که یک پایه‌ی برق در منطقه بابه‌نظر پلخمری تخریب شده و یک پایه‌ی دیگر نیز ممکن است در ساحات ولایت قندوز تخریب شده باشد.
او می‌افزاید که برق از آن طرف (منبع) قطع است و کارمندان این شرکت در حال جست‌وجو در ساحات قندوز می‌باشند تا پایه‌ی دومی را پیدا کنند.
به نقل از رییس شرکت برشنا در ولایت بغلان، این لین برق 100 میگاوات برق را از تاجیکستان به مناطق شمال و شمال شرق افغانستان منتقل می‌کرد. وی افزود که در ساحه‌ی مربوطه گروه طالبان حضور ندارد و هنوز معلوم نیست که عاملان تخریب این پایه‌ها چه کسانی هستند.
در همین حال محمود حقمل، سخن‌گوی ولایت بغلان به روزنامه اطلاعات روز گفت که راپورهای کشفی می‌رساند که یک یا دو پایه‌ی برق وارداتی تاجیکستان در مناطق بابه‌نظر و بابه‌دولی پلخمری از سوی دشمنان مردم افغانستان تخریب شده باشند.
این پایه‌های برق درحالی تخریب می‌شوند که دو هفته پیش پایه‌های برق وارداتی ازبکستان نیز در منطقه دندشهاب‌الدین ولایت بغلان از سوی طالبان تخریب شدند. قطع برق کابل پایتخت را در تاریکی فرو برده و باشندگان شهر کابل را با مشکلات زیادی مواجه ساخته است.