وزارت زراعت: امسال بیش از چهار تُن زعفران برداشت خواهد شد

وزارت زراعت: امسال بیش از چهار تُن زعفران برداشت خواهد شد

اطلاعات روز: مسئولان در وزارت زراعت آبیاری و مالداری از افزایش حاصلات زعفران خبر داده و می‌گویند که امسال بیش از چهار تُن زعفران برداشت خواهد شد.
مسئولان در این وزارت هم‌چنان می‌گویند که در سال جاری زعفران در ۹۰۰ هکتار در 24 ولایت کشت شده و حاصلات خوبی در پی خواهد داشت.
گزارش‌ها می‌رساند که بیشتر کشاورزان نیز به کشت زعفران علاقه دارند و نیاز هست که حکومت از آنان برای برداشت حاصلات بهتر حمایت کند. در همین حال وزارت زراعت از برنامه‌های مشخص و اثرگذار در مورد آگاهی‌دهی به کشاورزان خبر داده، می‌گوید که ماشین‌های پیشرفته‌ای برای حاصل برداری بهتر زعفران به آن‌ها توزیع شده است.
در همین مورد لطف‌الله راشد، سخن‌گوی وزارت زراعت گفته است که براساس پیش‌بینی‌ها در سال جاری 4 تُن زعفران برداشت خواهد شد که نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.
آقای راشد افزوده که امسال وزارت زراعت 200 کشاورز را برای کشت زعفران آموزش داده برنامه‌های دیگر را نیز برای افزایش حاصلات زعفران روی دست دارد.
افغانستان با داشتن آب وهوای خوب برای کشت و برداشت حاصلات بهتر زعفران مناسب است و بربنیاد ارزیابی‌ها اگر این گیاه صنعتی به‌گونه‌ی لازم کشت شود، حاصلات آن تا سه برابر نسبت به کشورهای دیگر افزایش می‌یابد. از همین رو شماری از آگاهان بخش کشاورزی می‌گویند که زعفران افغانستان از کیفیت خوبی برخودار است و باید حکومت برای زعفران بازاریابی کند تا بیشتر کشاورزان تشویق شوند تا زعفران کشت کنند .

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *