سرپرست‌های وزارت داخله و دادستانی کل معرفی شدند

اطلاعات روز: سرور دانش، معاون دوم رییس جمهور، روز شنبه رسماً جنرال تاج محمد جاهد را به‌عنوان سرپرست وزارت داخله و فرید حمیدی را به‌عنوان سرپرست دادستانی کل/ لوی سارنوالی معرفی کرد.
پس آن‌که نورالحق علومی وزیر داخله از سمتش استعفا کرد، رییس جمهور آقای جاهد را به‌عنوان نامزد وزارت داخله معرفی کرد. در حال حاضر وزارت‌های داخله، دفاع، ریاست امنیتی ملی و دادستانی کل از سوی سرپرست اداره می‌شوند.
آقایان فرید حمیدی، تاج محمد جاهد و مسعود اندرابی باید برای کسب رای اعتماد نمایندگان به مجلس معرفی شوند. اما معصوم استانکزی پیشتر رای اعتماد مجلس را به‌دست نیاورده بود.
وزارت داخله در خبرنامه‌ای نوشته است که سرور دانش هنگام معرفی آقای جاهد به‌عنوان سرپرست وزارت داخله، از نمایندگان مجلس خواسته است تا به خاطر بهبود امنیت در کشور به نامزد وزیر وزارت داخله رای اعتماد دهند.
از سویی هم، آقای جاهد گفته است نیروهای پولیس ملی در هماهنگی با سایر نیروهای امنیتی کشور، روی بلند بردن ظرفیت‌ها، ارزیابی چالش‌ها و رفع کمبود‌ی‌ها در صفوف پولیس ملی به شدت کار خواهد کرد.
عبدالرحمن رحمان، معین ارشد امنیتی وزارت امور داخله گفته است که رهبری جدید این وزارت تلاش جدی خواهند کرد تا مردم افغانستان در فضای صلح و امنیت زندگی مرفه داشته باشند.
وزارت داخله در خبرنامه‌ای دیگر گفته است، روز شنبه نامزد وزیر و سرپرست وزارت داخله نخستین جلسه کاری‌اش را با اشتراک معینان و رییسان این وزارت برگزار کرد.
محمد فرید حمیدی که از سوی رییس جمهور به‌عنوان رییس دادستانی کل معرفی شده بود، باید رای اعتماد مجلس را برای ریاست دادستانی کل با خود داشته باشد.
مجلس نمایندگان پس ار رخصتی‌های زمستان، فردا، 16 حوت، به کارش آغاز می‌کند. آگاهان به این باور اند که حکومت باید به‌زودی سرپرست‌های وزارت‌های داخله و دفاع، ریاست امنیت ملی و دادستانی کل را برای کسب رای اعتماد به مجلس معرفی کند، تا مشکلات امنیتی که به باور آنان به‌خاطر مسئله سرپرستی به‌وجود آمده، رفع گردد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *