مراسم ویژه نظامیان پاکستان برای برافراشتن پرچم این کشور در ولسوالی دیشو در هلمند

مراسم ویژه نظامیان پاکستان برای برافراشتن پرچم این کشور در ولسوالی دیشو در هلمند

اطلاعات روز: یک ویدیوی منتشر شده نظامیان پاکستان را در منطقه بهرامچه ولسوالی دیشوی ولایت هلمند نشان می‌دهد که طی یک مراسم ویژه سرود ملی پاکستان را خوانده و در حال برافراشتن پرچم این کشور‌اند.
این ویدیو که حدود سه دقیقه است، نشان می‌دهد که مردم محل نیز در مراسم برافراشتن پرچم پاکستان توسط نظامیان این کشور حضور دارند و همراه با آنان سرود ملی پاکستان را زمزمه می‌کنند.
در محلی که برای برافراشتن پرچم آماده شده، در یک طرف آن نوشته شده«پاینده باد پاکستان» و طرف دیگر آن به زبان اردو نوشته شده «بړا بچه زنده باد».
مقام‌های محلی ولایت هلمند تایید کرده‌اند که نظامیان پاکستان برای برافراشتن پرچم کشور شان در منطقه بهرامچه ولسوالی دیشو مراسم ویژه گرفته‌اند.
ولایت هلمند صدها کیلو متر مرز مشترک با پاکستان دارد و مقام‌های محلی گفته‌اند که در ساحات مرزی میان افغانستان و پاکستان معادن مختلف وجود دارد که به نسبت ناامنی‌ها به ساحه رفته نمی‌شود. بخش‌های از ساحه نیز در کنترل نظامیان پاکستان است. ولسوالی دیشو نیز از ده سال گذشته تاکنون در کنترل طالبان است.
بشير احمد شاکر، رييس کميته امنيتى شوراى ولايتى هلمند به خبرگزاری پژواک گفته است که نظاميان پاکستانى، در منطقه بهرامچه براى برافراشتن پرچم کشور شان مراسم گرفته‌اند. این مقام محلی گفته است: «اين کار يک معامله بر سر اين ولايت ميان مسئولين حکومتى و طالبان مسلح به نظر مى‌رسد.»
از سویی هم، مقام‌های محلی گفته‌اند که در برخی ساحات مرزی، نظامیان پاکستان داخل خاک افغانستان پیشروی کرده‌اند.
پیشروی‌ها و شلیک راکت از سوی نظامیان پاکستان در شماری از ولایت‌های هم‎مرز افغانستان با این کشور بارها میان دو کشور تنش خلق کرده است که در برخی موارد وزارت خارجه سفیر پاکستان را احضار کرده است.
این درحالی است که در ماه دلو امسال مقام‌های محلی ولایت پکتیکا گفتند که ارتش پاکستان باشندگان ولسوالی‌های گومل، برمل و شکین ولایت پکتیکا را مجبور کرده است که تابعیت پاکستان را بگیرند.
افسرخان سلیمان خیل، رییس شورای ولایت پکتیکا به روزنامه اطلاعات روز گفته بود که ارتش پاکستان می‌خواهد در ساحات مورد مناقشه میان افغانستان و پاکستان بیشتر نفوس کند و با دادن تابعیت برای باشندگان محل برای شان ثبوت بسازد که مردم تابعیت پاکستان را گرفته‌اند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *