سخن‌گوی والی بغلان: دند شهاب‌الدین سقوط نکرده اما درگیری شدید جریان دارد

اطلاعات روز: محمود حقمل، سخن‌گوی والی بغلان به اطلاعات روز می‌گوید که از دو روز به این سو درگیری‌های شدید میان دهشت‌افگنان و نیروهای دولتی در دند شهاب‌الدین جریان دارد، اما این منطقه به‌دست طالبان سقوط نکرده است.
گزارش‌های تایید ناشده حکایت از آن دارد که طالبان پس از حملات تهاجمی منطقه دند شهاب‌الدین ولایت بغلان را سقوط داده‌اند.
اما سخن‌گوی والی بغلان سقوط دند شهاب‌الدین به‌دست طالبان را رد کرد. آقای حقمل گفت که از دو روز به این طرف دشمن تحرکات در مربوطات دند شهاب‌الدین آغاز کرده که با برخورد نیروهای امنیتی مواجه شده‌اند.
آقای حقمل درگیری میان دهشت‌افگنان و نیروهای امنیتی را شدید توصیف کرد و گفت که طبق آخرین گزارش‌های دریافت شده، در درگیری‌های دو روزه، شش دهشت‌افگن کشته شده و از نیروهای امنیتی نیز سه نفر شهید شده‌اند.
مناطق دند شهاب‌الدین و دندغوری در حومه‌ی شهر پلخمری، مرکز ولایت بغلان سال گذشته شاهد ناامنی‌های شدید بود. دندغوری در ماه سرطان سال گذشته به‌دست طالبان سقوط کرد، اما با پس از هفت ماه نیروهای دولتی در ماه حوت سال گذشته با راه اندازی عملیات را زیر نام «خورشید ۲۰» این منطقه را از وجود طالبان پاکسازی کردند.
در ماه دلو سال گذشته قطع پایه‌های برق وارداتی ازبکستان به کابل از سوی طالبان در منطقه دند شهاب‌الدین بیشتر از بیست روز کابل را در تاریکی کامل گذاشت.
دند غوری در بغلان از جمله‌‌ی مرکز‌های راهبردی طالبان در شمال کشور می‌باشد. طالبان به دنبال امضای تفاهم‌نامه‌ی بزرگان محل با گلاب منگل وزیر سرحدات، در دندغوری مستحکم‌ترین سنگرها را ساختند، در این منطقه مرکز‌های آموزشی ایجاد کرده و به جلب و جذب افراد اقدام کرده بودند.