در درگیری دیشب نظامیان افغانستان و پاکستان در تورخم 21 نیروی مرزی پاکستان کشته شدند

اطلاعات روز: منابع امنیتی می‌گویند که در درگیری دیشب نظامیان افغانستان و پاکستان در بندر تورخم در ولایت ننگرهار، 21 تن از نیروهای مرزی پاکستان کشته و 23 تن دیگر شان زخمی شده‌اند.
منابع موثق امنیتی که نمی‌خواهند نامی از آن‌ها در خبر ذکر شود، می‌گویند که همچنان در این درگیری یک پولیس سرحدی افغانستان کشته و پنج نفر دیگر زخمی شده‌اند.
درگیری پس از آن آغاز شده است که نیروهای پاکستانی قصد ایجاد یک دروازه را گذشته از نقطه صفری در خاک افغانستان داشته‌اند.
در همین حال عبدالله عبدالله، رییس اجراییه حکومت وحدت ملی در نشست امروز شورای وزیران گفت که پاکستانی‌ها می‌خواستند در خاک افغانستان تاسیسات ایجاد کنند، در حالی‌که قبلاً تفاهم صورت گرفته بود که هر اقدام در اطراف سرحد با هماهنگی و موافقت دو طرف صورت بگیرد که این اقدام آنان برخلاف تمام ارزش‌های مشترک و اصول روابط دو جانبه صورت گرفت.
منابع می‌گویند پس از مشاجرات لفظی میان نظامیان افغانستان و پاکستان، نخست نظامیان پاکستانی دست به تیراندازی می‌زنند و حوالی ساعت 9:15 شب درگیری آغاز می‌شود. این درگیری تا ساعت 2:00 شب دوام کرده و حوالی ساعت پنج میان دو طرف آتش‌بس برقرار می‌شود.
در پس از درگیری میان نیروهای مرزی دو کشور، نیروهای ارتش افغانستان نیز وارد عمل می‌شود. در این درگیری دو طرف از سلاح‌های سنگین استفاده کرده‌اند که در نتیجه‌ی انداخت این سلاح‌ها برخی از تأسیسات افغانستان آسیب دیده است.
در همین حال، ارتش پاکستان ادعا می‌کند که نیروهای مرزی افغانستان نخست بدون کدام دلیل تیراندازی کرده و آنان به آتش‌باری نیروهای امنیتی افغان «به‌طور موثر» واکنش نشان داده‌اند. ارتش پاکستان ادعا می‌کند که یک تن از سربازان پاکستانی در این درگیری زخم برداشته است.
قرار است بعد از ظهر امروز افغانستان موضع رسمی خودش را از طریق وزارت خارجه اعلام کند.