خانشین پس از ناوه سقوط کرد، مقامات حکومتی: هیچ ولسوالی هلمند سقوط نکرده است

اطلاعات روز: پس از سقوط ولسوالی ناوه ولایت هلمند به‌دست طالبان و بازپس‌گیری آن از سوی نیروهای امنیتی افغانستان به روز دوشنبه، امروز (سه‌شنبه، 13 میزان) ولسوالی خانشین این ولایت نیز به‌دست طالبان سقوط کرد.
اما مقام‌های حکومتی درگیری‌های شدید در این دو ولسوالی را تایید می‌کنند، اما می‌گویند که هیچ ولسوالی هلمند به‌دست طالبان سقوط نکرده است.
ولسوالی ناوه روز دوشنبه سقوط کرد که پس از دیگری‌های شدید نیروهای امنیتی توانستند دوباره کنترل ناوه را در دست‌گیرند.
مقام‎های محلی ولایت هلمند گفته‌اند که نبرد سخت میان نظامیان کشور و جنگ‌جویان طالب در ولسوالی خانشین جریان دارد. به گفته‌ی این مقام‌ها، این نبرد دوشنبه شب پس از آن آغاز شد که ده‌ها جنگ‌جوی طالب بر بخش‌های این ولسوالی حمله کردند.
برخی رسانه‌های به نقل از اعضای شورای ولایت هملند گزارش داده است که بسیاری از بخش‎های خانشین به اداره‌ی طالبان درآمده‌است.
هاشم الکوزی، سناتور در مجلس سنا نیز گفته است که ولسوالی خانشین دوشنبه‌شب به‌دست طالبان سقوط کرد. او همچنان به خبرگزاری پژواک گفته است که پولیس از ولسوالی گرمسیر نیز عقب نشینی کرده‌اند.
صبح امروز گروه طالبان نیز مدعی شد که حوالی صبح مرکز ولسوالی خانشین، فرماندهی پولیس و همه پاسگاه‌های نظامی را تصرف کرده است.
اما عمر زواک، سخن‌گوی والی هملند به رسانه‌ها سقوط کامل ولسوالی خانشین را رد کرده، اما گفته است که نبرد شیدید میان دو طرف جریان دارد.
دولت وزیری، سخن‌گوی وزارت دفاع نیز امروز در یک نشست خبری در کابل گفت هیچ ولسوالی هلمند از کنترل دولت خارج نشده است.
هلمند از ولایت‌های شدیداً ناامن کشور است. در چند ماه اخیر درگیری‌ها در بخش‌های مختلف این ولایت شدت گرفته است. همچنان برخی گزارش‌ها حاکی است که دوشبنه‌شب در ساحه حوزه دوم امنیتی شهر لشکرگاه مرکز ولایت هملند نیز درگیری‌های شدید میان طالبان و نیروهای امنیتی رخ داده است.
تاکنون جزئیات دقیق از تلفات طرف‌های درگیری در ولسوالی‌های خانشین و ناوه و اطراف شهر لشکرگاه در دست نیست.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *