وزارت مخابرات: سرعت انتقال خدمات پُستی به خارج از کشور افزایش یافته و قیمت‌ها کاهش می‌یابد

اطلاعات روز: وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی می‌گوید با امضای تفاهم‌نامه انتقالات سریع خدمات پُستی بین ریاست افغان پُست و شرکت خطوط هوایی ترکیه، سرعت انتقالات خدمات پُستی به خارج از کشور افزایش یافته و قیمت‌ها کاهش پیدا می‌کند.
تفاهم‌نامه انتقالات سریع خدمات پُستی امروز میان ریاست افغان پُست و شرکت خطوط هوایی ترکیه به منظور تسهیل و بهتر شدن خدمات پُستی امضا شد.
سید احمدشاه سادات، معین تخنیکی وزارت مخابرات و تکنالوژی در مراسم امضای این تفاهم‌نامه گفت پیش از این محموله‌های پُستی از طریق دُبی و هند به خارج انتقال می‌یافت اما بعد از این از طریق ترکیه نیز فرستاده می‌شود. او گفت انتقال بسته‌های پُستی از طریق ترکیه با کم‌ترین زمان و ارزان‌ترین قیمت برای شهروندان و تجار کشور مهیا می‌گردد.
این تفاهم‌نامه درحالی امضا می‌شود که پیش از این ارسال محموله‌های پُستی از افغانستان به خارج، 8 الی 10 روز را در بر می‌گرفت اما اکنون از طریق ترکیه به کشورهای اروپایی 3 روز و به امریکا و انگلستان الی 5 روز را در بر می‌گیرد.
وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی می‌گوید در زمینه مدرن‌سازی، سرعت بخشی و مصون‌سازی خدمات پُستی، چه در داخل و چه در خارج، برنامه‌هایی را روی دست دارد و در زمینه اقداماتی را انجام خواهد داد.
افزون بر«افغان پُست» پنج شرکت خصوصی دیگر نیز در افغانستان خدمات پُستی ارایه می‌کنند. پُست سریع باختر، تی‌ان‌تی، دی‌اچ‌ال، ایکسپو و پُست سریع نی از جمله شرکت‌هایی هستند که مصروف ارایه خدمات پُستی هستند.
براساس آماری که وزارت مخابرات در روز جهانی پُست ارایه کرد، طی یک سال گذشته تبادله اقلام پُستی توسط شرکت‌های خصوصی 19634 قلم بوده و اقلام پُستی که از توسط افغان پُست در مدت 9 ماه سال 1395 در داخل و خارج از کشور انتقال و دریافت شده است، به 2986403 قلم می‌رسد.
به گفته‌ی وزارت مخابرات، عوایدی که از درک خدمات سکتور خصوصی پُست طی یک سال گذشته به خزانه دولت واریز گردیده است، بالغ به14 میلیون افغانی بوده و عواید ریاست افغان پُست در طی 9 ماه سال روان که به خزانه دولت واریز گردیده، بالغ به 174062979 (یک صد و هفتاد چهار میلیون و شصت دو هزار و نُه صد و هفتاد و نُه) افغانی می‌گردد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *