عبدالله عبدالله: مشکلات و اختلافات کمیته ملی المپیک به‌زودی حل می‌شود

اطلاعات روز: عبدالله عبدالله رییس‌اجراییه امروز (یک‌شبنه، 25 میزان) در دیدار با هیأت رهبری کمیته ملی المپیک گفته است که به‌زودی مشکلات و اختلافات این اداره را براساس قانون و معیارهای جهانی «در سطح رهبری حکومت وحدت ملی» حل می‌کنیم.
در این نشست هیأت رهبری کمیته ملی المپیک به ریاست ظاهر اغبر، رؤسای فدراسیون‌ها، شماری از مربیان و ورزش‌کارن کشور حضور داشته‌اند.
ظاهر اغبر، رییس کمیته ملی المپیک از رییس اجراییه خواسته است تا در باره مشکلات و اختلافات درونی کمیته ملی المپیک و «ایجاد کمیته موازی» براساس قانون در سطح رهبری حکومت وحدت ملی اقدام نماید.
ظاهر اغبر در حکومت قبلی ریاست کمیته ملی المپیک را به عهده داشت. پس از تشکیل حکومت فعلی، گزارش‌های منتشر شده که فهیم هاشمی، یک از تاجران کشور به‌عنوان رییس این اداره مقرر شده است. بعدها گزارش‌هایی از اختلافات روی ریاست کمیته ملی المپیک میان ظاهر اغبر و فهیم هاشمی منتشر شد که تاکنون این اختلاف‌ها ادامه دارد. در حاضر معلوم نیست که آقای اخبر رییس این اداره است یا آقای هاشمی.
آقای اغبر در این دیدار گفته که کمیته ملی المپیک آماده است تا «یک انتخابات آزاد، شفاف و عادلانه را بدون مداخله حکومت برگزار کند.»
در خبرنامه‌ی ریاست اجراییه آمده است که رؤسای فدراسیون‌های کمیته ملی المپیک نیز از اختلافات درونی، مداخلات سیاسی، ایجاد کمیته المپیک موازی، عدم پرداخت بودجه، عدم هماهنگی و حمایت ورزشکاران ابراز نگرانی کردند. آنان گفته‌اند که تداوم این وضعیت بالای روحیه ورزشکاران و دستاوردهای ورزشی کشور در عرصه بین‌المللی تأثیرات منفی دارد.
رییس اجراییه ضمن قدردانی از زحمات مسئولان کمیته ملی المپیک گفته است: «زمانی‌که ورزشکاران ما با وجود تمام مشکلات، ذهن ناآرام و شرایط دشوار در عرصه بین‌المللی دستاورد کسب می‌کنند، پس لازم است که از آنان حمایت و تقدیر صورت بگیرد.»
آقای اغبر نیز گفته است که جامعه ورزشی به هیچ قوم و یا جریان سیاسی وابستگی ندارد و متعلق به تمام مردم افغانستان است.
همچنان در این دیدار آقای عبدالله به رییس کمیته المپیک و رؤسای فدراسیون‌های این نهاد تقدیرنامه اهداء کرده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *