آلمان ساختمان قنسولگری‌ا‌ش را در مزارشریف برای همیشه می‌بندد

اطلاعات روز: پس از انفجار سنگین به تاریخ 19 عقرب امسال بر قنسولگری آلمان در شهر مزار شریف، اکنون وزارت خارجه‌ی این کشور تصمیم گرفته است که ساختمان قنسولگری را برای همیشه بسته و قنسولگری این کشور را در پایگاه نظامی در حومه‌ی شهر مزار شریف که شدیداً تحت مراقبت امنیتی قرار دارد، انتقال دهد.
مجله‌ی خبر آلمانی شپیگل به تازگی گزارش داده است که دیپلومات‌های آلمانی پس از این به پایگاه نظامی مارمل ارتش آلمان در حومه‌ی شهر مزار شریف منتقل می‌شوند.
یک سخن‌گوی وزارت خارجه‌ی آلمان گفته است که برای بستن قنسولگری مزار هیچ ملاحظه‌یی وجود ندارد، «ولی ما پس از بازرسی‌ها تصمیم گرفتیم که این ساختمان را دیگر استفاده نکنیم.»
همچنان ارتش آلمان هشدار داده است این ساختمان که در یک جاده‌ی پر تردد موقعیت دارد را نمی‌توان به گونه‌ی مؤثر از حملات مصون نگه داشت.
این‎که قنسولگری آلمان در شهر مزار شریف به صورت دوامدار در ساحه‌ی نظامی باقی خواهد ماند و یا این‌که وزارت خارجه‌ی آلمان ساختمان دیگری را جست‌و‌جو خواهد کرد، تا هنوز روشن نیست.
در انفجار یک موتر باربری مملو از مواد منفجره در ورودی ساختمان قنسولگری آلمان، این ساختمان به‌شدت آسیب دید. این انفجار بسیار قدرتمند بود و به بسیاری از ساختمان‌های اطراف رویداد، آسیب وارد کرد. در این انفجار چهار نفر کشته و بیش از 128 تن دیگر زخمی شدند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *