اعتراض باشندگان ننگرهار در اعتراض به گلوله‌باری توپ‌خانه‌یی پاکستان

اطلاعات روز: به‌دنبال حملات راکتی اخیر نظامیان پاکستان به ولسوالی‌های مرزی کشور در ننگرهار و کنر، صدها تن از باشندگان ولایت ننگرهار در اعتراض به آن تظاهرات کردند.
افزایش تنش میان افغانستان و پاکستان، مسدود شدن مرز میان دو کشور و راکت‌پراکنی‌های اخیر از خاک پاکستان باشندگان این ولایت شرقی را خشمگین کرده است. این معترضان به روز یک‌شنبه، اول از حکومت و سازمان ملل متحد خواستند مانع این کار شوند.
در همین حال سخن‌گوی والی ننگرهار گفته است که شب گذشته 400 موشک به ولسوالی‌های مرزی ننگرهار از سوی پاکستان شلیک شده است و در نتیجه‌ی آن صدها خانواده‌ی ساکن در این مناطق آواره شده‌اند.
او گفته است که این حملات باعث زخمی شدن چهار کودک و بیجا شدن بیش از 300 خانواده شده است.
عبدالغنی مصمم، سخن‌گوی والی کنر هم به رسانه‌ها گفته است که شب گذشته دو ولسوالی مرزی کنر مورد اصابت نزدیک به 70 موشک پاکستان قرار گرفته است.
او گفته است مناطقی که این موشک‌ها به آن‌ها اصابت کرده کوهستانی است و هنوز از تلفات آن اطلاعی در دست نیست.
تنش میان افغانستان و پاکستان پس از آن افزایش یافته است که یک حمله‌ی انتحاری در ایالت سند پاکستان بیش از هفتاد نفر را کشت و نزدیک به 300 نفر دیگر را زخمی کرد.
به‌دنبال آن ارتش پاکستان مرز تورخم را بنا بر آن‌چه که آنان دلایل امنیتی می‌گویند، بست و افزون بر آن از افغانستان خواسته تا 76 تروریستی را که در خاک افغانستان پنهان شده‌اند به پاکستان تحویل بدهد.
به روز جمعه، 30 دلو وزارت خارجه‌ی افغانستان نیز سفیر پاکستان مقیم کابل را احضار کرده و در مورد حملات راکتی نیروهای پاکستان بالای منطقه‌ی لعل‌پور ولایت ننگرهار و دیگر مناطق شرقی کشور شد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *