چهارمین گروه مهاجران افغان به‌گونه‌ی اجباری از آلمان اخراج شدند

اطلاعات روز: چهارمین گروه مهاجران افغان که درخواست پناهندگی شان در آلمان رد شده، امروز (سه‌شنبه، هشتم حمل) به‌گونه‌ی اجباری به افغانستان برگردانده شدند.
در خزان سال گشته، آلمان با دولت افغانستان قراردادی را امضا کرد که بر اساس آن مهاجرانی که درخواست پناهندگی شان در آلمان رد می‌شود، دوباره به کشور اصلی شان فرستاده شوند. از ماه دسامبر سال گذشته تاکنون، این چهارمین گروهی مهاجران افغان است که به‌شکل گروهی و به‎گونه‌ی اجباری به افغانستان بازگردانده می‌شوند.
وزارت داخله ایالت بایرن آلمان شمار این گروه مهاجران را 15 نفر گفته است. همچنان این وزارت گفته است که تمام افراد اخراج شده را «مردان تشکیل می‌دهند که تعدادی از آن‌ها در آلمان مرتکب جرم شده‌اند».
حفیظ الله میاخیل، مشاور مطبوعاتی وزارت مهاجرین و عودت کنندگان افغانستان گفته است که پس از اعلامیه‌ی مشترک که در سه اکتوبر میان افغانستان و آلمان به امضا رسیده، تاکنون بیش از 90 نفر به کابل فرستاده شده‌اند.
همزمان با اخراج گروهی از مهاجران افغان، شورای مهاجران ایالت مونشن آلمان در مقابل این اقدام در فرودگاه مونشن دست به تظاهرات زده است. در این میان در دو ترمینل فرودگاه نزدیک، ۳۳۰ تن گردهم آمده بودند و علیه اخراج گروهی مهاجران اعتراض کردند.
افغان‌هایی که برگشتانده شده‌اند، می‎گویند که قرارداد دولت افغانستان با اتحادیه اروپا مبنی بر اخراج مهاجران افغان از کشورهای اروپایی، سبب بدبختی افغان‌های مقیم در آن کشورها شده است.
حکومت آلمان به این باور است که شماری از مناطق افغانستان امن اند و می‌توان مهاجران رد شده را به آن مناطق برگشت داد.
وزارت امور داخله آلمان گفته است که از میان ۲۵۰۰۰۰ مهاجر افغان که در این کشور درخواست پناهندگی داده‌اند، ۱۱۹۰۰ تن آن‌ها باید آلمان را ترک بگویند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *