بازداشت سه ساعته‌ی سفیر افغانستان در قزاقستان

اطلاعات روز: محمد فاروق بره‌کی، سفیر افغانستان در قزاقستان پس از آن‌که در جواب مسئول بخش اسکن میدان هوایی آستانه به قهر گفت در دستش بمب است، برای سه ساعت بازداشت شد.
یک منبع که نمی‌خواهد از وی نام برده شود، به اطلاعات روز گفت آقای بره‌کی دیروز از میدان هوایی بین‌المللی آستانه به طرف کابل پرواز داشت و از مسیر عادی در حرکت بود.
به گفته‌ی وی هنگام تلاشی، مسئول بخش اسکن میدان هوایی به سفیر افغانستان مشکوک شده و از وی می‌پرسد داخل بیک‌اش چیست اما آقای بره‌کی به قهر می‌گوید بمب.
پس از آن مسئول بخش اسکن به مافوق‌اش مخابره می‌کند و سپس مرکز فرماندهی میدان هوایی تمام ورودی‌های میدان هوایی را مسدود می‌کند و پس از آمدن حدود صد سرباز کماندو، سفیر افغانستان بازداشت می‌شود.
این منبع می‌گوید سفیر افغانستان پس از بازداشت وُلچک زده شده و برای سه ساعت تحت بازداشت قرار داشته است و پس از اطلاع وزارت خارجه قزاقستان و ضمانت آنان، آقای بره‌کی دوباره آزاد می‌گردد.
این مقام وزارت خارجه کشور درحالی به کابل سفر می‌کرده است که چند روز پیش جنرال قدم‌شاه شهیم، رییس پیشین ستاد ارتش به جای آقای برکی به سمت سفیر افغانستان در قزاقستان مقرر شد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *