کانادا ریاست بورد مشترک بین‌المللی هم‌آهنگی پولیس را به‌عهده گرفت

اطلاعات روز: کشور کانادا برای یک سال آینده بورد بین‌المللی هم‌آهنگی پولیس را به عهده گرفت. پیش از این آلمان مسئولیت این بورد را داشت.

مراسم سپردن مسئولیت بورد بین‌المللی هم‌آهنگی پولیس یا آی پی سی بی امروز (یکشنبه،22 اسد)  در سفارت کانادا مقیم کابل برگزار شد. در این مراسم مقام‌های عالی رتبه‌ی افغان و اعضای بین‌المللی این بورد اشتراک کرده بودند.

بورد بین‌المللی هم‌آهنگی پولیس (آی پی سی بی) به‌عنوان یک نهاد مشترک مرکب از نمایندگان حکومت افغانستان و کشورهای تمویل‌کننده درسال 2006 ایجاد شد که کمک‌های تخنیکی با وزات امورداخله را به هدف حمایت از پولیس مسلکی و تطبیق برنامه اصلاحات، هماهنگ و اولویت بندی کند.

آقای کینت نیوفیلد، سفیر کانادا در این نشست گفت: «ما به کار و همکاری خویش با شرکای افغان و بین المللی جهت ایجاد یک نیروی پولیس نیرومند، متنوع و قابل اعتماد برای همه افغان ها که توان ارایه خدمات پولیسی را به طور مسلکی، بی طرف و کیفیت عالی داشته باشند، ادامه میدهیم. برای کانادا جای بسا افتخار است که مسئولیت این بورد را به عهده می‌گیرد.»

سفیر کانادا اضافه کرد که آی پی سی بی به‌عنوان یک نهاد هم‌آهنگ‌کننده برای کمک‌های تخنیکی با وزارت امور داخله، نقش حیاتی را برای ایجاد یک نقشه‌ی راه جهت تجدید، تقویت دوباره و تعیین دوباره موقعیت پولیس افغان ایفا خواهد کرد.

تاکید دوامدار برای مبارزه برضد فساد و تطبیق برنامه‌ی ملکی‌سازی وزارت امور داخله به‌شمول جلب و جذب و بهبود شرایط خدمت برای خانم‌ها درصفوف پولیس از اولویت‌های کانادا دراین یک سال خواهد بود تا ازاین طریق دسترسی زنان به عدالت بهترشود.

این بورد به ریاست کشور کانادا تلاش می‌کند که پولیس ملی از یک نیروی شبه‌نظامی به یک نیروی که به‌صورت مستقیم روی حفظ نظم ملکی و حاکمیت قانون تمرکز می‌کند، تبدیل شود. این مورد کمک می‌کند که دسترسی تمام افغان‌ها به عدالت بهبود یابد.

اعضای جهانی بورد بین‌المللی هم‌آهنگی پولیس دارای 14 عضو می‌باشد که شامل کشور‌های استرالیا، کانادا، دنمارک، مصر، فینلند، فرانسه، آلمان، ایتالیا، جاپان، هالند، ناروی، ترکیه، انگلستان و ایالات متحده امریکا می‌باشد. علاوه بر آن، 7 نهاد بین‌المللی نیز عضویت این بورد را دارند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *