افتتاح دوازدهمین نشست شهرداران راه ابریشم

اطلاعات روز: دوازدهمین نشست شهرداران راه ابریشم دیروز (جمعه؛ 28 میزان) در کابل افتتاح شد. رییس جمهور غنی در مراسم افتتاحیه این نشست در ارگ ریاست جمهوری گفت که با احیای راه ابریشم و لاجورد تحرک انکشافی و توسعه‌یی میان کشورهای منطقه افزایش خواهد یافت.
رییس جمهور، ایجاد شبکه‌ی شهرداران منطقه را در تبادل تجارب، یک نیاز جدی خواند و بر شکل‌گیری شبکه‌ی شهرداران کشور تأکید کرد و گفت که شهردارها ممثل صدای شهروندان اند و به‌خاطر تشریک دیدگاه‌ها، این شبکه باید منسجم شود.
و نیز رییس جمهور گفت تحرک شهری بر تحرک اقتصادی تاثیر جدی دارد و نقش شهروندان، نهادها و بخش خصوصی در این راستا مهم است.
رئیس جمهور، ایجاد شبکه‌ی شهرداران منطقه را در تبادل تجارب، یک نیاز جدی خواند و بر شکل‌گیری شبکه‌ی شهرداران کشور تأکید کرد و گفت که شهردارها ممثل صدای شهروندان اند و به‌خاطر تشریک دیدگاه‌ها، این شبکه باید منسجم شود.
و نیز رییس جمهور گفت تحرک شهری بر تحرک اقتصادی تاثیر جدی دارد و نقش شهروندان، نهادها و بخش خصوصی در این راستا مهم است.
او افزود که افغانستان هیچ گاه در انزوا نبوده و همواره در ارتباط با کشورها قرار داشته است.
رییس جمهور با اشاره به جایگاه گذشته‌ی آسیا در تاریخ، اظهار امیدواری کرد که با تلاش‌ها مشترک منطقوی، تا 20 سال آنیده تمدن آسیا از «مفکوره به براعظم اتقصادی» مبدل شود.
وی به جایگاه افغانستان به عنوان چهار راه آسیا اشاره کرد و گفت که اکنون این چهار راه برای امنیت و ثبات افغانستان نه‌تنها که خطرناک نیست بلکه فرصت‌های خوب اقتصادی نیز فراهم کرده است.
آقای غنی نیز گفت که نوع پلان‌های شهری با توجه به امکانات و درک شرایط باید تغییر کند: «هدف از پلان‌های شهری، تامین زندگی مرفه برای شهروندان است.»
او خاطرنشان کرد که پلان‌های شهری باید برای مردم تسهیلات فراهم کند و دیدگاه شهروندان در ساختارهای شهری شامل شود. وی بر بکارگیری از تجارب کشورهای موفق دراین زمینه تاکید کرد.
وی افزود که در ختم نشست شهرداران راه ابریشم، طرح‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و درازمدت اریه شود.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *