ناظران اتحادیه‌ی اروپا: روند انتخابات را نظارت می‌کنیم

اطلاعات روز: تیجز‌ بیرمن، رییس هیأت نظارتی اتحادیه‌ی اروپا برای انتخابات کشور اعلام کرد که اعضای این تیم روند دور دوم انتخابات ریاست جمهوری را زیر نظارت دارند. او می‌گوید که ۶۶ ناظر تیم نظارتی اتحادیه‌ی اروپا، روند انتخابات افغانستان را در ولایت‌های کابل، هرات و بلخ به‌طور مستقیم نظارت کرده‌اند.

بیرمن تأکید کرد، با در نظر‌داشت این‌که تیم نظارتی اتحادیه‌ی اروپا در بسیاری از مرکزهای رای‌دهی ناظر ندارد، اما با استفاده از تجارب خود از روند انتخابات گذشته، تمام تخطی‌های انتخاباتی را شناسایی خواهد کرد. او می‌گوید، روند دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در کشور به‌خوبی پیش رفته است.

بیرمن از کمیسیون‌های انتخاباتی خواست که روند دور دوم انتخابات ریاست جمهوری را با ‌دقت کامل پیش‌ ببرند و از هر‌گونه تقلب جلوگیری کنند. دور دوم انتخابات ریاست جمهوری دیروز برگزار شد، اما شماری از محل‌های رای‌دهی با کمبود برگه‌های رای‌دهی مواجه شدند.

پس از آن کمیسیون مستقل انتخابات اعلام کرد که برگه‌های رای‌ به محل‌های رای‌دهی فرستاده شده‌اند. گفتنی است که نیروهای امنیتی در سراسر کشور امنیت مرکزهای رای‌دهی را به‌صورت خوب تأمین کردند. قرار است نتایج ابتدایی و نهایی دور دوم انتخابات ریاست جمهوری به ترتیب به تاریخ 11 و 31 سرطان سال جاری اعلام شود.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *