داکتران بدون مرز شفاخانه ۱۰۰ بستر ویژه‌ی کرونا در هرات را تجهیز می‌کنند

اطلاعات روز – هرات: مقام‌های محلی در ولایت هرات می‌گویند که داکتران بدون مرز، شفاخانه ۱۰۰ بستر ویژه‌ی کرونا را تا دو هفته آینده تجهیز می‌کنند.

در اعلامیه‌ی دفتر والی هرات که امروز (یک‌شنبه، ۲۵ جوزا) به نشر رسیده، آمده است که مسئولان این سازمان در دیدار با داوود هاشمی، معاون والی هرات، از استخدام نیروی انسانی در شفاخانه ۱۰۰ بستر ویژه‌ی کرونا نیز اطمینان داده‌اند.

آقای هاشمی بر ضرورت آماده سازی سریع شفاخانه ۱۰۰ بستر ویژه‌ی کرونا تأکید کرده و خواستار افزایش همکاری سازمان داکتران بدون مرز برای مقابله با ویروس کرونا شده است.

در اعلامیه‌ی دفتر والی هرات آمده است که مسئولان سازمان داکتران بدون مرز، در کنار تجهیز شفاخانه ۱۰۰ بستر ویژه‌ی کرونا، در بخش استخدام نیروی انسانی و متخصصان خارجی نیز همکاری خواهند کرد.

این در حالی است که شفاخانه ۱۰۰ بستر ویژه‌ی کرونا، در مدت کمتر از ۲۱ روز در ولایت هرات ساخته شد، اما با گذشت بیش از دو ماه از افتتاح آن، تاکنون تجهیز نشده است.

آمار مبتلایان به کرونا در هرات به بیش چهارهزار و ۳۰۰ نفر افزایش یافته است. از این میان، کم‌تر از ۲۰۰ مریض تحت درمان و مراقبت در شفاخانه‌های «کووید۱۹» قرار دارند.

بیشتر مبتلایان به کرونا در هرات به‌دلیل نبود امکانات کافی در شفاخانه‌های «کووید۱۹»، در قرنطین خانگی به‌سر می‌برند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *