داکتران بدون مرز 32 بستر شفاخانه «عبدالواحد رازی» در هرات را تجهیز کرد

اطلاعات روز – هرات: سازمان داکتران بدون مرز شفاخانه 100 بستر ویژه «کووید19» در ولایت هرات را تجهیز کردند. 32 بستر این شفاخانه با پیشرفته‌ترین امکانات صحی برای درمان مریضان وخیم مبتلا به «کووید19» تجهیز شده است.

برایان مولر، مسئول برنامه‌های سازمان داکتران بدون مرز در افغانستان هنگام افتتاح شفاخانه 100 بستر ویژه کرونا در هرات گفت که این سازمان همچنان به حمایت از مردم افغانستان در بخش صحت ادامه خواهد داد.

این در حالی است که فعالیت داکتران بدون مرز پس از حمله مهاجمان مسلح در شفاخانه 100 بستر دشت برچی در غرب شهر کابل، متوقف شد.

شفاخانه 100 بستر ویژه کرونا در هرات به نام عبدالواحد رازی نام‌گذاری شده است. عبدالواحد رازی یک تن از کادرهای برجسته‌ی صحی در هرات به اثر ابتلا به «کووید19» جان باخت.

مقام‌های محلی هرات از سازمان داکتران بدون مرز می‌خواهند که بیشتر بخش‌های شفاخانه 100 بستر ویژه کرونا را تجهیز کند.

سید عبدالوحید قتالی، والی هرات هنگام افتتاح این شفاخانه در پاسخ به پرسش خبرنگار روزنامه اطلاعات روز گفت: «همین لحظه مطمیین هستم که 32 بستر شفاخانه 100 بستر کرونا در کوتاه‌مدت پر نمی‌شود و همین حالا بیمارانی که به این‌جا انتقال بدهیم نداریم و هر وقت ضرورت باشد، بلند می‌بریم و این تعهد ما با این سازمان است.»

شمار مبتلایان به «کووید19» در هرات در حال کاهش است. انتقادهای بر آدرس حکومت وارد می‌شود که در قسمت تجهیز شفاخانه 100 بستر ویژه کرونا اقدام لازم نکرده است.

مهدی حدید، عضو شورای ولایتی هرات در صحبت با روزنامه اطلاعات روز می‌گوید که باید این شفاخانه در اوایل شیوع «کووید19» تجهیز می‌شد، تا آمار مرگ افراد کاهش پیدا می‌کرد.

حکومت شفاخانه 100 بستر کرونا در هرات را در ماه حمل سال گذشته‌ی خورشیدی ساخت.

هرات پس از کابل بیش‌ترین شمار مبتلایان به کرونا در افغانستان را دارد. آمار مبتلایان به کرونا در این ولایت تا ظهر امروز (شنبه، 7 سرطان) به چهارهزار و 719 نفر رسیده است. از این میان، یک‌هزار و 938 مریض «کووید19» بهبود یافته و 138 مریض دیگر جان داده‌اند.

در حال حاضر مریضان «کووید19» در هرات در شفاخانه‌های «کووید یک» و «کووید2» بستر هستند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *