تعداد قربانیان «کووید۱۹» در جهان به بیش از ۵۰۰ هزار نفر رسید

اطلاعات روز: تعداد قربانیان همه‌گیری ویروس کرونا در جهان به بیش از ۵۰۰ هزار نفر رسیده است. براساس تازه‌ترین آمار دانشگاه جانز هاپکینز در امریکا، تعداد مبتلایان به «کووید۱۹» در سراسر جهان نیز از مرز ده میلیون نفر گذشته است.

همچنان تا کنون بیش از پنج میلیون و ۱۲۰ مریض «کووید۱۹» در سراسر جهان بهبود یافته‌اند.

امریکا، برزیل و بریتانیا بیشترین تعداد قربانیان «کووید۱۹» را دارند. تعداد جان‌باختگان در این سه کشور به ترتیب در حدود ۱۲۵ هزار نفر، ۵۷ هزار نفر و ۴۳ هزار نفر اعلام شده است.

آمار دانشگاه جانز هاپکینز همچنان نشان می‌دهد که بیشترین تعداد مبتلایان به «کووید19» نیز در امریکا، برزیل و روسیه به ثبت رسیده است. در امریکا تا کنون بیشتر از دو میلیون و ۵۳۵ هزار نفر به «کووید۱۹» مبتلا شده‌اند.

در برزیل تعداد مبتلایان یک میلیون و ۳۱۳ هزار نفر و در روسیه نیز ۵۳۵ هزار نفر اعلام شده است.

دانشگاه جانز هاپکینز گفته است که نیمی از افراد مبتلا به «کووید۱۹» در امریکا و اروپا شناسایی شده است. موارد ابتلا به «کووید۱۹» در افریقا و جنوب آسیا نیز در حال افزایش گزارش شده و گفته شده است که این دو منطقه تا یک ماه دیگر به اوج درگیری با «کووید۱۹» خواهند رسید.

در افغانستان، براساس آمار رسمی وزارت صحت عامه، تا کنون ۳۰ هزار و ۹۶۷ نفر به «کووید۱۹» مبتلا شده‌اند که از این میان، ۱۲ هزار و ۵۸۸ نفر بهبود یافته و ۷۳۷ نفر دیگر جان داده‌اند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *