وزارت صحت: خانواده‌ها برای بچه‌دار شدن تا زمان رسیدن واکسین کرونا صبر کنند

اطلاعات روز: وزارت صحت عامه‌ی کشور می‌گوید که احتمال ابتلای زنان باردار به ویروس کرونا نسبت به دیگر زنان بیشتر است. این وزارت از خانواده‌هایی که می‌خواهند بچه‌دار شوند، می‌خواهد که برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، تا زمان آمدن واکسین کرونا صبر کنند.

اکمل سمسور، سخن‌گوی وزارت صحت که امروز (دوشنبه، ۱۶ سرطان) در یک نشست خبری در کابل صحبت می‌کرد، گفت: «کسانی که پلان/برنامه دارند که اولاد داشته باشند، طوری پلان/برناما کنند که انتشار ویروس کم‌تر شود و یا هم وقتی ما به واکسین دست‌رسی پیدا کردیم، طفل بعدی خود را برنامه‌ریزی کنند.»

آقای سمسور همچنان افزود که واکسین کرونا احتمال دارد طی یکی دو سال آینده بیاید و تا آن زمان خانواده‌ها باید از روش‌های وقفه‌گذاری بین ولادت‌ها استفاده کنند.

براساس معلومات وزارت صحت عامه، سالانه در حدود یک میلیون نوزاد در کشور به دنیا می‌آیند.

در همین حال، وزارت صحت عامه می‌گوید که از مجموع افراد مبتلا به ویروس کرونا، ۷۲ درصد را مردان و ۲۸ درصد را زنان تشکیل می‌دهند. از مجموع موارد فوتی ناشی از مریضی «کووید۱۹» نیز ۲۲ درصدشان زنان هستند.

براساس آمار رسمی وزارت صحت عامه، تا کنون ۳۳ هزار و ۱۹۰ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند که از این میان، ۲۰ هزار و ۲۵ نفر بهبود یافته و ۸۹۸ نفر دیگر جان داده‌اند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *