سرور دانش معاون دوم ریاست‌جمهوری

مکاتب و دانشگاه‌های دولتی و خصوصی تا ۱۵ اسد همچنان مسدود می‌مانند

اطلاعات روز: کمیته اضطراری جلوگیری از شیوع ویروس کرونا فیصله کرده است که مکاتب و دانشگاه‌های دولتی و خصوصی تا ۱۵ اسد همچنان مسدود بمانند.

در جلسه‌ی امروز (شنبه، ۲۱ سرطان) کمیته اضطراری جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، همچنان گفته شده است که بازگشایی تدریجی مکاتب و دانشگاه‌ها پس از پانزدهم اسد به نتایج سروی وزارت صحت عامه از وضعیت عمومی صحی کشور ناشی از شیوع کرونا، بستگی دارد.

این سروی وزارت صحت قرار است تا اواخر هفته جاری پایان یابد. نتایج این سروی برای بحث بیشتر در جلسه هفته آینده کابینه ارایه خواهد شد.

 سرور دانش، معاون دوم ریاست‌جمهوری در این جلسه گفته است که نظر وزارت صحت عامه در مورد طرح بازگشایی مکاتب و دانشگاه‌ها برای رهبری حکومت مهم است و در صورتی که این وزارت وضعیت را مناسب تشخیص دهد، حکومت در مورد بازگشایی تدریجی مراکز آموزشی تصمیم خواهد گرفت.

آقای دانش تأکید کرده است که با توجه به شرایط کنونی ناشی از شیوع ویروس کرونا، حفظ جان دانش‌آموزان و دانشجویان برای حکومت افغانستان اولویت دارد و به همین دلیل نیاز است تا در مورد بازگشایی مراکز آموزشی با دقت بیشتر و مطالعه دقیق‌تر وضعیت عمومی صحی کشور، تصمیم گرفته شود.

در طرح بازگشایی مکاتب و دانشگاه‌های دولتی و خصوصی، وزارت‌های معارف و تحصیلات عالی بسته‌های کمکی را به مکاتب‌ و دانشگاه‌های خصوصی پیشنهاد کرده‌اند و همچنین بر تقویت سیستم آموزش آنلاین در کشور تأکید شده است.

از سوی هم، کمیته اضطراری جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در جلسه‌ی امروزش طرح تغییر رژیم کاری ادارات دولتی در مرحله‌ی فلاکت ناشی از اوج شیوع ویروس کرونا را تأیید کرده است.

براساس فیصله‌ی این کمیته، قرار است ساعات کاری ادارات دولتی از ساعت ۸:۰۰ صبح تا ساعت ۴:۰۰ بعد از ظهر تنظیم شود و کارمندان ادارات در دو شیفت روزهای جفت و طاق به کارشان حاضر شوند.

اداره ملی احصاییه و معلومات و شهرداری کابل به دلیل حجم بالای تقاضای مراجعه‌کنندگان از تطبیق این طرح استثنا قرار داده شده و کارمندان این دو اداره باید همه‌روزه سر کارشان حاضر شوند.

همچنان طبق این طرح، کارمندان ردیف (الف) و (ب) که شامل بست‌های فوق، مافوق، اول و دوم خدمات ملکی می‌شوند و نیز کارمندانی که دارای صلاحیت امضا هستند و مسئولیت بخش‌های ضروری ادارات را بر عهده دارند، باید همه روزه سر کارشان حاضر شوند.

سرور دانش افزوده است که ادارات دولتی مکلف است که نکات بهداشتی را برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا در نظر گرفته و فاصله اجتماعی را در زمان ارایه خدمات به مراجعین، رعایت کنند.

در جلسه کمیته اضطراری جلوگیری از شیوع ویروس کرونا طرح آغاز مسابقات ورزش کرکت بدون حضور تماشاگران نیز تأیید شده است. مسئولان کرکت بورد کشور نیز تعهد سپرده‌اند که مسابقات را در فضای باز و بدون حضور تماشاگران برگزار می‌کنند.

در مورد فعالیت دیگر رشته‌های ورزشی نیز فیصله شده است که یک طرح جداگانه در این زمینه تهیه و برای بررسی بیشتر در جلسات بعدی کمیته ارایه شود.

در این جلسه طرح تنظیم کسب و کار و فعالیت اصناف مختلف نیز مورد بحث قرار گرفته و فیصله شده است که این طرح در جلسه روز دوشنبه کابینه مطرح و با توجه به وضعیت اقتصادی کشور و مردم، در این مورد تصمیم گرفته شود.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *