ویروس کرونا در افغانستان

فیس تشخیص «پی‌سی‌آر» کرونا در شفاخانه‌های خصوصی ۴۵۰۰ افغانی تعیین شد

اطلاعات روز: وزارت صحت عامه‌ی کشور اعلام کرد که این وزارت برای مراکز صحی خصوصی که اجازه‌ی فعالیت تشخیص ویروس کرونا را دارند، برای هر معاینه‌ی «پی‌سی‌آر»، چهارهزار و ۵۰۰ افغانی فیس تعیین کرده است.

در اطلاعیه‌ی این وزارت که امروز (چهارشنبه، ۲۵ سرطان) منتشر شده، از مراکز صحی که اجازه‌ی تشخیص ویروس کرونا را دارند، خواسته شده است که مطابق با لایحه‌ی تعیین‌شده از مریضان فیس دریافت کنند.

وزارت صحت همچنان گفته است که مراکز صحی خصوصی در صورت اضافه‌ستانی و تخلف در اخذ فیس، با برخورد قانونی مواجه خواهند شد.

از سوی هم، در بخشی از لایحه‌ی وزارت صحت عامه که از سوی احمدجواد عثمانی، سرپرست این وزارت منظور شده، از ریاست هماهنگی سکتور خصوصی و ریاست روابط عامه این ولایت خواسته شده است که موضوع را با سکتور خصوصی و از طریق رسانه‌ها‌ی همگانی با مردم شریک کند.

وزارت صحت عامه‌ی کشور در بیست‌ودوم جوزای سال جاری پالیسی جدید مبارزه با ویروس کرونا را روی‌‌دست گرفت. براساس این پالیسی، به سکتور صحی خصوصی نیز اجازه داده شد که در کنار شفاخانه‌های دولتی ویژه‌ی کرونا، برای تشخیص و درمان مریضان مبتلا به کرونا فعالیت کند.

براساس آمار رسمی وزارت صحت عامه، تا ظهر امروز (چهارشنبه، ۲۵ سرطان)، ۳۴ هزار و ۹۹۴ نفر در سراسر کشور به کرونا مبتلا شده‌اند. از این میان، ۲۲ هزار و ۴۵۶ مریض «کووید۱۹» بهبود یافته و یک‌هزار و ۹۴ نفر دیگر جان داده‌اند.

وزارت صحت عامه مشخص نکرده است که چه تعداد از افراد مبتلا به کرونا، از سوی شفاخانه‌های خصوصی تشخیص شده است، اما از همان زمان آغاز به فعالیت این مراکز، گزارش شده بود که شماری از مراکز در بدل هر آزمایش «پی‌سی‌آر» تا ۱۰۰ دالر امریکایی از مریضان مشکوک به کرونا فیس دریافت می‌کنند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *