رژیم کاری ادارات دولتی

رژیم کاری ادارات دولتی سر از فردا به‌ حالت عادی بر می‌گردد

اطلاعات روز: براساس یک فیصله‌ی تازه کابینه‌ی افغانستان، رژیم کاری و شرایط حضور کارمندان خدمات ملکی در ادارات دولتی سر از فردا چهارشنبه به حالت عادی بر می‌گردد.

عبدالفرید احمد، سخن‌گوی کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی به روزنامه اطلاعات روز گفت که این فیصله در نشست امروز (سه‌شنبه، ۱۴ اسد) کابینه صادر شده است.

آقای احمد گفت که براساس این فیصله‌ی کابینه، تمام کارمندان خدمات ملکی در مرکز و ولایات مکلف هستند که همه‌روزه از ساعت ۸:۰۰ صبح الی ۴:۰۰ بعد از ظهر و روزهای پنج‌شنبه از ساعت ۸:۰۰ صبح الی ۱:۰۰ بعد از ظهر به وظایف‌شان حاضر شوند.

به گفته‌ی احمد، کارمندان خدمات ملکی همچنان مکلف شده‌اند که به‌منظور جلوگیری از انتشار مریضی «کووید۱۹»، تدابیر پیش‌گیرانه‌ی بهداشتی را رعایت کنند.

او افزود که از این کارمندان خواسته شده است که هنگام حضور در دفاتر کاری‌شان ماسک پوشیده و فاصله‌گیری اجتماعی را نیز رعایت کنند.

براساس این فیصله‌ی کابینه، وزارت‌ها و ادارات دولتی نیز مکلف شده‌اند که در صورت امکان برای کارمندان‌شان سهولت‌های لازم را فراهم کنند.

با شیوع ویروس کرونا در افغانستان، رژیم کاری در ادارات دولتی در نخست سه ساعت کاهش یافت. باری هم، کابینه طرح رژیم جدید کاری در ادارات دولتی که از سوی وزارت کار پیشنهاد شده بود را تأیید کرد.

براساس این طرح، رژیم کاری در ادارات دولتی و سازمان‌های غیردولتی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، از ساعت هفت صبح الی ساعت یک بعد از ظهر در دو نوبت روزهای تاق و جفت تغییر کرد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *